Audyt przeprowadza TÜV SÜD Polska i firma konsultingowa DCG Dealer Consulting we współpracy ze Związkiem Dealerów Samochodowych. Wyniki badania mają być istotne na wypadek ewentualnego wzrostu fali zachorowań na COVID-19, którą wróżą nam epidemiolodzy jeszcze w tym roku. Polska branża motoryzacyjna twierdzi, że ponowny „lockdown” może zakończyć się znacznie poważniejszymi konsekwencjami niż te, które wywołało wiosenne zamrożenie gospodarki.

Audyt nowych standardów higienicznych ma zapewnić klientów i pracowników, że będą w pełni bezpieczni, także w okresie zwiększonej liczby zakażeń koronawirusem.

Pozytywne przejście audytu uprawni dealera do oznakowania swojego salonu naklejkami potwierdzającymi pozytywne przejście kontroli i zapewniającymi o najwyższych standardach sanitarnych panujących w danym obiekcie.

Według ZDS program audytów higienicznych salonów dealerskich realizowanych przez TÜV SÜD Polska jest kolejnym krokiem mającym przygotować polską branżę do „nowej rzeczywistości sanitarnej” oraz zapewnić klientom i pracownikom firm dealerskich wysoki standard bezpieczeństwa.

Już od maja polscy dealerzy wdrażają przygotowane przez Związek Dealerów Samochodów "wytyczne dla funkcjonowania stacji dealerskich w okresie epidemii koronawirusa". To podstawowy kodeks zachowań i warunków działania stacji dealerskiej w okresie pandemii, opracowany na podstawie zaleceń władz sanitarnych oraz polskich i europejskich „dobrych praktyk”.