Obecnie Mazda MX-5 jest oferowana z silnikami o pojemności 1.8 litra i 2.0 litra. Dodatkowo modele z pierwszej serii już dziś uznawane są za pełnoprawne youngtimery. Czy MX-5 czeka podobny los, co Hondę CR-Z firmy zajmujące się modyfikacjami przekładają do niej silnik K20 z Civica Type-R. Czy do nowego MX-5 będzie przeszczepiany silnik 2.0 litra z obecnie produkowanego modelu.

Jednak z Mazdą sytuacja może wyglądać nieco lepiej, ponieważ silnik 1.3 SkyActiv będzie wyposażony w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk paliwa. Jednostka będzie miała zmienne fazy rozrządu oraz lżejsze, wytwarzające mniejsze opory części ruchome oraz specjalny ukąłd wydechowy o dużej wydajności.

Nowy MX-5 będzie oparty na nowej płycie podłogowej S-Platform. Podobnie jak obecnie oferowany model i ten ma mieć napęd przenoszony na tylną oś. Kolejnym atutem nowej Mazdy ma być jej niska masa, celem jest 800 kg, pytanie czy uda się odchudzić nowego roadstera o 275kg?Stylistycznie auto ma nawiązywać do koncepcyjnego Shinari. Duże zmiany jakie zostaną przeprowadzone w Mazdzie oznaczają, że model ten nie będzie już podobny do poprzednika. Warto już dziś poszukać zadbanej MX-5, bo od 2014 ceny klasycznych modeli będą rosły. Nie dość, że będzie to koniec dotychczasowej linii nadwozia Mazdy, to dodatkowo pierwsze modele z 1989 będą autami pełnoletnimi, które możemy zarejestrować na żółte tablice.