Nowy silnik 1.3 TCe został opracowany przez Alians Renault-Nissan we współpracy z Daimlerem, więc można go również znaleźć pod maską Mercedesa Klasy A. To konstrukcja czterocylindrowa, z wtryskiem bezpośrednim i wyposażona w filtr cząstek stałych do silników benzynowych (FAP).

Do wyboru są dwie wersje o mocy: 130 lub 150 KM, które generują odpowiednio: 240 i 250 Nm momentu obrotowego (obie współpracują z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów). Początkowo Duster 1.3 TCe będzie oferowany tylko z napędem na przednie koła. Odmiana 4x4 będzie dostępna od drugiej połowy 2019 roku.

Dacia Duster 1.3 TCe kosztuje od 56 100 zł. Taką kwotę należy zapłacić za słabszy wariant w wersji wyposażenia Essential. W bogatszej Comfort (m.in. z ręczną klimatyzacją w standardzie) cena wrasta do 61 800 zł. Nowy silnik w odmianie 150-konnej oferowany jest wyłącznie w najbogatszej wersji Prestige w cenie 69 600 zł.

W gamie najpopularniejszej Dacii pozostały dotychczasowe silniki, czyli wolnossący motor benzynowy 1.6 SCe o mocy 115 KM (dostępny również z instalacją LPG) oraz dwa turbodiesle 1.5 Blue dCi (95 i 115 KM).

Druga generacja Dustera okazała się hitem na polskim rynku, i to nie tylko w segmencie SUV. To jeden z najchętniej wybieranych nowych samochodów przez klientów indywidualnych. Od stycznia do listopada 2018 roku sprzedano 9101 egzemplarzy tego modelu.

Silnik 1.3 TCe Foto: Renault
Silnik 1.3 TCe