Viper produkowany był w latach 1992-2010, a potem z przerwami w latach 2013-14 niewielkich seriach. W pierwszej wersji Viper miał pod maską silnik V10 o pojemności 8 litrów i mocy 400 KM. Ostatnie produkcyjne wersje mają silnik V10, 8,4 litra pojemności i mocy 600 KM. Viper rozpędza się do ponad 300 km/h, a „setkę" osiąga w 3,8 sekundy.
Vipery to auta supersportowe, surowe i wymagające od kierowców wielkich umiejętności. Najlepiej sprawdzają się na torach, ale wielu kolekcjonerów ma je w swoich garażach ze względu na unikalny design i osiągi. Szefowie Dodge wstrzymali przyjmowanie zamówień 7 października, aby zorientować się, ile aut należy wyprodukować w ostatnim roku modelowym 2017.
Teraz wznowiono przyjmowanie zamówień, bo wielu kolekcjonerów chce mieć Vipera z ostatniego roku produkcji.
Kolekcjonerzy z Polski też mają szansę zamówić Vipera 2017, ale muszą liczyć się z dużymi kosztami. Zakup samochodu to co najmniej 100 tys. dolarów. Do tego trzeba doliczyć cło 10 proc., akcyzę – wyliczoną po nowemu – ok. 50 tys. zł. I koszt transportu – 2-3 tys. dolarów. W sumie, żeby mieć Żmiję w garażu trzeba mieć ok. pół miliona zł.