Nowa generacja Renault Kangoo wypadła dobrze w testach zderzeniowych, ale ze względu na przeciętną ochronę w przypadku uderzeń z boku jej wynik był niższy od wymaganego do uzyskania najwyższej oceny pięciogwiazdkowej. Najnowsze Kangoo zostało jednak wyposażone w kilka asystenckich systemów bezpieczeństwa, w tym aktywne systemy hamowania zapobiegające kolizjom z samochodami, pieszymi i rowerzystami, które prawidłowo zadziałały w testach Euro NCAP.

Z kolei nowy Opel Mokka skonstruowany na nowej platformie Stellantis (CMP), wykorzystywanej również w m.in. modelach Citroëna, Peugeota i Fiata, uzyskał także 4-gwiazdkowy wynik, a do maksymalnej oceny zabrakło mu m.in. systemu chroniącego rowerzystów i centralnej poduszki powietrznej. Mokka nie przekroczyła progu pięciu gwiazdek w żadnej ocenianej kategorii, w tym w ochronie dzieci.

Oto zestawienie ocen Renault Kangoo i Opla Mokki w najnowszym teście Euro NCAP

Model/Kategoria Liczba gwiazdek Euro NCAP 2021 Ochrona dorosłych (kierowca i pasażerowie) Ochrona dzieci (pasażerowie) Ochrona pieszych Systemy asystujące
Renault Kangoo 4/5 78 87 67 72
Opel Mokka 4/5 73 75 58 64

Sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen, komentuje wyniki najnowszego testu zderzeniowego: „Oto dwa samochody z 4-gwiazdkowym wynikiem, ale podchodzące do zagadnienia w różny sposób. Wraz z Kangoo Renault wprowadziło na rynek godnego następcę, który w teście ogólnie wypada nieźle, a jeśli chodzi o najnowocześniejszy stan techniki ochrony, brakuje mu tylko centralnej poduszki powietrznej. Stellantis wydaje się generalnie zadowalać niższymi wynikami, a w nowej Mokce brakuje niektórych istotnych systemów bezpieczeństwa, które stały się już powszechne. Najnowszej edycji wyraźnie brakuje ambicji poprzedniej Mokki, która była wiceliderem Best in Class 2012 w kategorii małych aut rodzinnych.”