- Wielozadaniowe Kangoo świetnie chroni dzieci przewożone nim dzieci, ale jest umiarkowanie bezpieczne w przypadku kolizji bocznych
- Oplowi Mokce brakuje kilku kluczowych systemów bezpieczeństwa do osiągnięcia 5-gwiazdkowego wyniku
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Nowa generacja Renault Kangoo wypadła dobrze w testach zderzeniowych, ale ze względu na przeciętną ochronę w przypadku uderzeń z boku jej wynik był niższy od wymaganego do uzyskania najwyższej oceny pięciogwiazdkowej. Najnowsze Kangoo zostało jednak wyposażone w kilka asystenckich systemów bezpieczeństwa, w tym aktywne systemy hamowania zapobiegające kolizjom z samochodami, pieszymi i rowerzystami, które prawidłowo zadziałały w testach Euro NCAP.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoZ kolei nowy Opel Mokka skonstruowany na nowej platformie Stellantis (CMP), wykorzystywanej również w m.in. modelach Citroëna, Peugeota i Fiata, uzyskał także 4-gwiazdkowy wynik, a do maksymalnej oceny zabrakło mu m.in. systemu chroniącego rowerzystów i centralnej poduszki powietrznej. Mokka nie przekroczyła progu pięciu gwiazdek w żadnej ocenianej kategorii, w tym w ochronie dzieci.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoOto zestawienie ocen Renault Kangoo i Opla Mokki w najnowszym teście Euro NCAP
Model/Kategoria | Liczba gwiazdek Euro NCAP 2021 | Ochrona dorosłych (kierowca i pasażerowie) | Ochrona dzieci (pasażerowie) | Ochrona pieszych | Systemy asystujące |
Renault Kangoo | 4/5 | 78 | 87 | 67 | 72 |
Opel Mokka | 4/5 | 73 | 75 | 58 | 64 |
Sekretarz generalny Euro NCAP, Michiel van Ratingen, komentuje wyniki najnowszego testu zderzeniowego: „Oto dwa samochody z 4-gwiazdkowym wynikiem, ale podchodzące do zagadnienia w różny sposób. Wraz z Kangoo Renault wprowadziło na rynek godnego następcę, który w teście ogólnie wypada nieźle, a jeśli chodzi o najnowocześniejszy stan techniki ochrony, brakuje mu tylko centralnej poduszki powietrznej. Stellantis wydaje się generalnie zadowalać niższymi wynikami, a w nowej Mokce brakuje niektórych istotnych systemów bezpieczeństwa, które stały się już powszechne. Najnowszej edycji wyraźnie brakuje ambicji poprzedniej Mokki, która była wiceliderem Best in Class 2012 w kategorii małych aut rodzinnych.”