Właśnie trwa najnowsza edycja Narodowego Auto Testu. Wciąż możesz wziąć udział w wielkim badaniu opinii kierowców i podzielić się informacjami na temat kupna, eksploatacji, napraw, tankowania bądź ubezpieczania swojego samochodu. Taki sondaż organizujemy od 2005 r., a w zeszłorocznej edycji udział wzięło przeszło 65 tys. czytelników Auto Świata. Od nich np. dowiedzieliśmy się, gdzie najczęściej serwisujemy samochody i jakie są najczęstsze awarie.

Gdzie naprawiamy auta?

Większość respondentów zeszłorocznej edycji Narodowego Auto Testu zaznaczyło odpowiedź "w warsztacie niezależnym". Tak zrobiło 50,8 proc. ankietowanych czytelników Auto Świata. Drugie miejsce z wynikiem 31,4 proc. zajęły Autoryzowane Stacje Obsługi. Praktycznie pokrywa się to z 29 proc. respondentów, którzy przyznali, że kupili swój obecny samochód jako nowy w salonie sprzedaży.

Ciekawie wypada odpowiedź "sam(-a) serwisuje swoje auto". Wskazało ją aż 14,7 proc. uczestników Narodowego Auto Testu, czyli prawie co siódma osoba! Warsztat szybkiej obsługi wybrało jedynie 0,6 proc. respondentów.

Co się psuje w naszych samochodach?

"Jeśli twój samochód ma usterki, to czego one dotyczą?" Odpowiedzi na to pytanie pozwoliły nam stworzyć ranking najczęstszych przyczyn awarii. Ich Top 5 wygląda następująco:

  1. układ elektryczny/elektronika: 12 proc. głosów
  2. karoseria: 10 proc. głosów
  3. silnik, układ oczyszczania spalin lub zawieszenie: po 9 proc. głosów
  4. skrzynia biegów, układ hamulcowy lub klimatyzacja: po 7 proc. głosów
  5. układ kierowniczy, pokładowe multimedia/komputer pokładowy, elementy wyposażenia z zakresu komfortu lub elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa: po 6 proc. głosów

Zakładając, że pokładowe multimedia oraz elementy wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa bazują na elektronice, to odsetek problemów z "układami scalonymi" wzrasta z 12 proc. do 30 proc.

Przeczytaj także:

Ładowanie formularza...