Najnowsze na razie wyniki Narodowego Auto Testu pochodzą z jego ubiegłorocznej edycji, ale właśnie zbieramy wasze głosy i opinie w tegorocznym wydaniu tego sondażu. Jeśli chcesz współtworzyć kompleksowy raport o stanie motoryzacji w Polsce, serdecznie zapraszamy cię do wypełnienia ankiety.
- Przeczytaj także: Narodowy Auto Test pokazuje, jak zmieniliśmy się my i nasza motoryzacja
W ubiegłorocznym Narodowym Auto Teście jedynie 3 proc. respondentów zadeklarowało, że nie jest zadowolona ze swojego samochodu. Za to wśród najczęstszych powodów satysfakcji z posiadania auta znalazły się:
- niezawodność/bezawaryjność: 56 proc. głosów;
- komfort jazdy: 52 proc. głosów;
- bogate wyposażenie: 31 proc. głosów;
- duża stabilność na drodze: 30 proc. głosów;
- przestronność kabiny: 28 proc. głosów.
W takim razie, z czego najbardziej niezadowolone było 3 proc. ankietowanych? Okazuje się, że sprawa jest prosta. Brak tego, co sprawia największą satysfakcję, jest źródłem największego rozżalenia: aż 19 proc. z tych 3 proc. niezadowolonych wskazywało na awaryjność. Ale ta wada musiała się podzielić niechlubnym pierwszym miejscem z jeszcze dwiema przywarami. Oto 10 najczęściej wskazywanych:
- awaryjność, drogi serwis oraz duże zużycie paliwa/energii: po 19 proc. głosów
- słabe przyspieszenie: 18 proc. głosów
- zbyt mały komfort: 15 proc. głosów
- generalnie wysokie koszty utrzymania: 14 proc. głosów
- zbyt ubogie wyposażenie, za mało miejsca w środku: po 11 proc. głosów
- wygląd: 6 proc. głosów
- kiepskie prowadzenie: 4 proc. głosów