Hyundai ix35 odchodzi od stylistyki typowej dla dwubryłowych aut terenowych w kierunku pojazdu o bardziej opływowym i nowoczesnym profilu.

W celu zwiększenia komfortu podróżujących, projektantom udało się wygospodarować więcej miejsca na nogi i nad głowami przy jednoczesnym obniżeniu całkowitej wysokości pojazdu.

Na tablicy przyrządów wykorzystano technologię Supervision zapożyczoną z luksusowego sedana Genesis, dzięki której kluczowe informacje wyświetlane są w niezwykle przejrzysty i nie obciążający wzroku kierowcy.

Model ix35 został osadzony na płycie podłogowej o rozstawie osi 2 640 mm powiększonym w stosunku do poprzednika o zaledwie 10 mm. Mierzący 4 410 mm długości i 1 820 mm szerokości, ix35 jest także dłuższy i szerszy od ustępującego modelu Tucson (odpowiednio o 85 i 20 mm), co umożliwiło wygospodarowanie dużo większej przestrzeni wewnątrz przy jednoczesnym obniżeniu wysokości całkowitej o 20 mm do 1 660 mm bez negatywnego wpływu na ilość przestrzeni nad głowami pasażerów.

Klienci z Europy Zachodniej otrzymają do wyboru dwa oszczędne i ekologiczne silniki benzynowe: jednostkę Theta-II rozwijającą moc 166 KM i maksymalny moment obrotowy 197 Nm, która wydziela 178 g/km CO2 (2WD, manualna skrzynia biegów) oraz silnik Gamma 1,6 GDI o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 167 Nm (dostępny od listopada 2010), który emituje zaledwie 159 g/km CO2. Jednostka ta dostępna będzie z technologią ISG start-stop, pozwalającą zredukować ilość emitowanego dwutlenku węgla do poziomu 139 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów).

Europejska gama silników wysokoprężnych obejmuje dwie zupełnie nowe jednostki: R 2,0 i U-II 1,7 (dostępne będą od listopada 2010 roku). Silnik R 2,0 będzie występował w dwóch wariantach mocy: wysokiej (184 KM/392 Nm) oraz niskiej (136 KM/320 Nm), a emisja CO2 wyniesie odpowiednio 165 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów) i 158 g/km (4WD, manualna skrzynia biegów).

Jednostka U-II będzie dysponowała mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 255 Nm oraz charakteryzowała się wiodącym w swojej klasie poziomem emisji dwutlenku węgla zaledwie 149 g/km (2WD, manualna skrzynia biegów i system ISG).

Obydwa silniki Diesla współpracują ze standardowymi, sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, podczas gdy jednostka R dostępna jest z opcjonalną, sześciobiegową przekładnią automatyczną.