Dwulitrowy VC-Turbo dostosowuje swój stopień sprężania tak, by optymalizować moc i wydajność. Łączy w sobie moc benzynowej dwulitrowej jednostki turbodoładowanej z momentem obrotowym i wydajnością czterocylindrowego silnika wysokoprężnego.
Christian Meunier, wiceprezes Infiniti tak charakteryzuje nowy model zaprezentowany w Los Angeles: „QX50 to najważniejszy samochód, jaki kiedykolwiek wprowadziliśmy na rynek. Uosabia on wszystko to, co marka uważa za swe atrybuty: piękny design, ultranowoczesne technologie i znakomite osiągi. Jako średniej wielkości SUV premium jest właściwym samochodem we właściwym czasie, w tym jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rynku na świecie.”
Silnik VC-Turbo zapewnia zmienne stopnie sprężania – od 8:1 (dla osiągów) po 14:1 (dla wydajności).
Dwulitrowy, benzynowy silnik rozwija moc 268 KM oraz 380 Nm. Modele QX50 z napędem na przednie koła zapewniają niższe o 35 proc. zużycie paliwa w porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, a modele z napędem na 4 koła – spalanie niższe o 30 proc.
Infiniti QX50 ma seryjny napęd na przód, napęd 4x4 jest w opcji. Skrzynia biegów – bezstopniowa Xtronic. Prędkość maksymalna QX50 to 230 km/h, a przyspieszenie do setki – 6,3 s.
Tylna kanapa jest przesuwana. Pojemność bagażnika wynosi od 895 l do 1048 l – w zależności od ustawienia kanapy. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1699 l.