Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowy chiński kompaktowy SUV trafi do Polski. Co już wiadomo? To Jaecoo 5

Nowy chiński kompaktowy SUV trafi do Polski. Co już wiadomo? To Jaecoo 5

Już wkrótce na polskim rynku zadebiutuje nowy chiński, kompaktowy SUV. Jaecoo 5 oferowany będzie zarówno w wersji benzynowej, jak i elektrycznej. Producent deklaruje, że w standardzie mieć będzie zestaw rozwiązań, które do tej pory zarezerwowane były jedynie dla samochodów z wyższych segmentów, odważną stylistykę oraz cyfrowe wnętrze. Jaecoo 5 ma nadawać się nie tylko do miasta, ale także do lekkiego off-roadu.

Jaecoo 5
Zobacz galerię (5)
OMODA & JAECOO Polska
Jaecoo 5
  • Jaecoo 5, nowy chiński SUV, zadebiutuje na polskim rynku w wersjach benzynowej i elektrycznej
  • Model oferuje nowoczesne wyposażenie, cyfrowe wnętrze i zdecydowaną stylistykę, inspirowaną naturą
  • Auto jest kompaktowym SUV-em. Będzie konkurować z modelami jak Toyota C-HR

Jaecoo 5 będzie nowym modelem na polskim rynku stosunkowo nowej marki, która jednak udanie konkuruje z firmami, które sprzedają w Polsce samochody już od lat. Obie marki firmy, czyli Omoda oraz Jaecoo sprzedały od początku roku do czerwca niemal sześć tys. aut (5760 szt.), a to więcej niż niektóre z "tradycyjnych" marek obecnych w naszym kraju.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Sekretem takich wyników sprzedaży są w Polsce bogate wyposażenie standardowe, przyciągająca oko stylistyka oraz przede wszystkim atrakcyjne dla Polaków ceny.

Aktualnie firma ma w swoim portfolio pięć modeli. Są to Omoda 5, Omoda E5 (auto ma być dostępne wkrótce), Omoda 9 Super Hybrid, Jaecoo 7 oraz Jaeco 7 Super Hybrid. Niebawem dołączy do nich kolejny model — Jaecoo 5.

Jak na razie producent "chwali" się tylko jego stylistyką oraz wnętrzem, ale udało się nam dotrzeć również do podstawowych danych technicznych.

Jaecoo 5 — stylistyka inspirowana naturą

Producent Jaecoo 5, koncern Chery tak opisuje swój nowy na polskim rynku model. Auto ma w swoim designie łączyć geometryczną prostotę z muskularnymi detalami. Mieć ma też (co można zobaczyć na zdjęciach) zwięzłą, ale zdecydowaną sylwetkę z detalami nawiązującymi do większego modelu tej marki, takimi jak chćby charakterystyczny dla Jaecoo grill, przypominający spływający wodospad. Projektanci deklarują też (podobnie zresztą jak w przypadku Jaecoo 7), że inspirację czerpali z naturalnych form skał i nurtu rzek. Ale wszystko ma być harmonijne i funkcjonalne w codziennym użytkowaniu.

Słowem — Jaecoo 5 kontynuuje język stylistyczny znany z drugiego modelu marki. Bardziej kompaktowa jest tylko forma nowego modelu.

Jaecoo 5 z cyfrowym wnętrzem

We wnętrzu Jaecoo 5 znajdzie się cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 8.88", który współpracuje z centralnym ekranem dotykowym 13.2". Będzie tam też także ambientowe oświetlenie i skórzana tapicerka oraz panoramiczny dach. Na wyposażeniu znajdzie się prawdopodobnie także system kamer 540 stopni. Producent deklaruje (co może nie do końca spodobać się wszystkim polskim kierowcom), że liczbę fizycznych przycisków ograniczono do minimum.

Jaecoo 5 ma być także bardzo dobrze wyciszony. Firma deklaruje, że poziom wygłuszenia ma być tak wysoki, że kierowca i pasażerowie będą mogli w pełni skupić się na komforcie podróży, a dodatkowo całe wnętrze, mimo kompaktowych wymiarów samochodu, ma być przestronne.

Jaecoo 5 — napęd i dane techniczne

Jaecoo 5 to dość typowy kompaktowy SUV. Ma 4,39 m długości, 1,86 m szerokości oraz 1,65 m wysokości. Rozstaw osi wynosi całkiem rozsądne 2,62 m. Bagażnik nowego w Polsce auta ma od 480 do 1180 litrów pojemności. Auto pod względem wymiarów będzie więc konkurować na polskim rynku z takimi samochodami, jak Toyota C-HR, Hyundai Kona, Kia XCeed, czy Mazda CX-30.

Choć nie ma jeszcze oficjalnych danych technicznych samochodów, które oferowane będą w Polsce, to producent już teraz deklaruje, że auto sprzedawane będzie w wersjach benzynowej oraz elektrycznej.

Wydanie spalinowe najprawdopodobniej napędzane będzie więc przez jednostkę o pojemności 1,6 litra, wyposażoną w turbosprężarkę. Wersja benzynowa powinna dysponować mocą na poziomie 147 KM oraz momentem obrotowym ok. 275 Nm. Silnik napędzać będzie najprawdopodobniej przednie koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej skrzyni DCT. Niewykluczone, że dostępna będzie także wersja z napędem na wszystkie koła, bo producent kładzie nacisk nie tylko na miejski charakter nowego samochodu, ale i na jego, jak sam to określa — "terenową duszę", czyli m.in. podwyższony prześwit, czy elementy ochronne podwozia.

Start sprzedaży modelu Jaecoo 5 w autoryzowanych salonach OMODA & JAECOO planowany jest na przełom września i października.

Jaecoo 5 - ile będzie kosztować?

Co prawda oficjalne ceny nowego SUV-a jeszcze nie padły i zapewne trzeba będzie na nie aż do momentu, kiedy model ten finalnie wejdzie na polski rynek, ale jeśli mielibyśmy spekulować, to zakładalibyśmy cenę oscylującą nieco powyżej 100 tys. zł. Plug-in Jaecoo 7 Super Hybrid kosztuje bowiem 159 900 zł, spalinowe Jaecoo 7 z silnikiem 1.6 T-GDI - 139 900 zł. Mniejszy model powinien być zatem od nich tańszy. Nasze typy to 129 900 zł za wersję hybrydową (jeśli taka wejdzie na polski rynek) oraz 109 900 za wydanie spalinowe. Aczkolwiek podkreślmy - to tylko nasze spekulacje.