Jeep Compass (Genewa 2013)

W Genewie zadebiutował Jeep Compass w wersji na rok modelowy 2014. Oprócz nowej, 6-stopniowej przekładni  automatycznej PowerTech, Jeep Compass poszczycić się może przeprojektowanym nadwoziem oraz bardziej wyrafinowanym i komfortowym wystrojem wnętrza. Nadwozie samochodu Jeep Compass MY 2014 poddane zostało restylizacji. Szczeliny atrapy chłodnicy w wersji modelowej Limited otrzymały metalizowane obramowania i srebrzyste wypełnienie siatką Billet Silver. Halogenowe reflektory osadzone są na czarnym tle, a "do kompletu" dodano metalizowane gniazda lamp przeciwmgielnych. Zmiany nie ominęły także tylnej części pojazdu. Klosze lamp tylnych zostały stylowo przyciemnione, a górną krawędź uchwytu klapy tylnej/wnęki na tablicę rejestracyjną ozdobiono chromowaną listwą. Nowością są także 18-calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz wbudowany emblemat "Jeep" na klapie tylnej w pojazdach wyposażonych w kamerę podglądu cofania ParkView. Jedną z zalet nowej skrzyni biegów, która oferowana będzie w parze z 2,0- oraz 2,4-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy odpowiednio - 156 i 170 KM, jest poprawa osiągów w codziennej eksploatacji pojazdu, wynikająca z płynności zmiany przełożeń. Wśród nowych elementów bezpieczeństwa znajdują się m.in. boczne fotelowe poduszki powietrzne i kamera podglądu drogi cofania ParkView. Modelowe własności off-roadowe w tej kategorii pojazdów zapewnia aktywny system napędu 4WD Freedom Drive I typu "full-time" z blokadą międzyosiową ("Lock Mode"). System ten zwiększa bezpieczeństwo i  pewność prowadzenia w trudnych warunkach pogodowych oraz  na podłożach o niskiej przyczepności. Nowy Jeep Compass MY 2014 wejdzie na rynki Europy w drugim kwartale bieżącego roku z ofertą trzech wersji modelowych: dotychczasowych Sport i Limited oraz nowej - Compass North. Nowy Jeep Compass North 4x2 napędzany jest 2,0-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 156 KM i momencie obrotowym 190 Nm, współpracującym z pięciostopniową skrzynią manualną albo sześciostopniową przekładnią automatyczną. Alternatywnie dostępny jest 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 136 KM i momencie 320 Nm w tandemie z sześciostopniową manualną skrzynią przekładniową (nieoferowany na rynku polskim). Napęd Compassa North 4x4 stanowi 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 163  KM i momencie 320 Nm ze skrzynią manualną sześciostopniową lub alternatywnie 2,4-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM i momencie 220 Nm z parze z nową automatyczną przekładnią automatyczną albo  manualną skrzynią pięciostopniową (nieoferowane na rynku polskim).  Ponad wyposażenie wersji modelowej Sport, Compass North posiada  boczne fotelowe poduszki powietrzne, lusterka boczne w kolorze nadwozia, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, przyciemniane szyby), siedzenia kryte materiałem/winylem, skórzaną kierownicę z przyciskami sterowania audio oraz system Uconnect z radioodtwarzaczem CD/DVD/MP3 i portem AUX.

Katalog Samochodów Auto Świat