Auto jest na rynku od końca 2014 roku, ale nadal wyróżnia się atrakcyjnym i oryginalnym wyglądem z detalami charakterystycznymi dla Jeepa, takimi jak: okrągłe reflektory, siedmiożebrowy grill i trapezoidalny kształt nadkoli. Jeep Renegade gwarantuje wygodną podróż czterem osobom. Bagażnik ma pojemność od 351 litrów do 1297 litrów (po złożeniu tylnych foteli).
Jeep Renegade - silniki i napędy
Najmniejszy SUV Jeepa w Europie oferowany jest w 10 kombinacjach silników i zespołów przenoszenia napędu. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe: 110-konna 1.6 oraz turbodoładowana 1.4 MultiAir2 w dwóch wariantach mocy (140 i 170 KM). Pierwszy może współpracować z ręczną lub dwusprzęgłową skrzynią DDCT, a topowy występuje z dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4.
Renegade jako pierwszy model w soim segmencie jest dostępny z dziewięciostopniowym „automatem”. Nowoczesna skrzynia automatyczna ma za zadanie zapewniać płynna jazdę przy niższym zużyciu paliwa. Współpracują z nią właśnie najmocniejszy benzyniak oraz turbodiesel 2.0 MJD 170 KM. Poza nim w gamie jednostek wysokoprężnych znajdują się jeszcze dwa motory: 2.0 MJD o mocy 140 KM i mniejszy 120-konny 1.6 MJD (również z DDCT).
Auto może mieć napęd na przednie koła lub 4x4 (jak przystało na Jeepa). Inteligentny system Active Drive samodzielnie decyduje kiedy napędzane są wszystkie cztery koła, a kiedy tylko przednie. Tryb 4x4 będzie utrzymywany na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w trakcie dynamicznego startu i przyspieszania. Dezaktywacja napędu, gdy nie jest on potrzebny, ma na celu obniżenie spalania. Kierowca może wybrać charakterystykę pracy układu, ustawiając pokrętłem jeden z czterech programów (auto, śnieg, piasek, błoto). Jeszcze lepiej ponad 20-centymetrowy prześwit pojazdu pozwala wykorzystać wersja modelowa Trailhawk (opisana poniżej), wyposażona w układ „Jeep Active Drive Low" z piątym trybem pracy (skały) i przełożeniem pełzania 20:1.
Jeep Renegade - wersje wyposażenia
Gama modelowa obejmuje cztery poziomy wyposażenia. Podstawowa wersja Jeepa Renegade Sport ma już na pokładzie m.in. ręczną klimatyzację, komplet poduszek powietrznych, centralny zamek, kontrolę trakcji, asystenta ruszania pod górę, elektrycznie sterowane szyby i lusterka boczne, wielofunkcyjną kierownicę ze wspomaganiem, dwa gniazda 12V, radio z ekranem dotykowym i serwisem Uconnect Live oraz Bluetooth. Tyle w zupełności wystarczy najmniej wymagającym użytkownikom.
Bardziej komfortowa i funkcjonalna odmiana Longitude jest bogatsza o tempomat, podgrzewane lusterka, relingi dachowe, tylne czujniki parkowania, 16-calowe felgi aluminiowe oraz napęd 4x4.
Rolę najwyższej wersji pod względem technologicznym i możliwości indywidualizacji pełni wariant Limited. Prezencję samochodu uatrakcyjniają satynowe relingi, większe 17-calowe koła lub czarny dach (opcja). Na środku deski rozdzielczej mieści się 7-calowy kolorowy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego, nawigacji i kamery cofania. Na pokładzie znajdują się ponadto aktywne systemy bezpieczeństwa: asystent zjazdu ze wzniesienia, układ hamowania awaryjnego czy asystent pasa ruchu. Jeepa Renegade Limited można wyposażyć w najwięcej dodatkowych pakietów wyposażenia. Warto wspomnieć np. o systemie otwieranego dachu „MySky”, którego obie części można wyjąć i schować w bagażniku (szklany dach również jest dostępny).
Ofertę zamyka Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4x4 Trail Rated. W skład dodatkowego wyposażenia wchodzą m.in. napęd 4x4 Jeep Active Drive Low, system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, podwyższone o 20 mm do 220 mm zawieszenie, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty: najazdu – 30,5 stopnia, rampowy – 25,7 stopnia i zjazdu – 34,3 stopnia.
Jeep Renegade - kolory lakieru
Renegade jest dostępny w 11 kolorach nadwozia (pastelowych i metalizowanych). Możliwości wykończenia wnętrza również jest wiele - oferta liczy 8 wzorów tapicerek (materiałowych i skórzanych). Fotele mogą być nie tylko czarne, ale również szare lub beżowe, a kabina przyozdobiona szarymi, pomarańczowymi lub czerwonymi akcentami.
Jeep Renegade - wzory obręczy kół
Równie duży wybór dotyczy obręczy kół. Tylko standardowa wersja Renegade'a jest wyposażona w stalowe felgi, reszta obręczy jest wykonana z aluminium. Dostępne rozmiary to: 16, 17 i 18 cali. Klient może wybrać opony całoroczne lub błotno-śniegowe do jazdy w terenie.
Jeep Renegade - polski cennik
Silniki benzynowe | Napęd | Sport | Longitude | Limited | Trailhawk |
1.6 E-TorQ 110 KM man. 5b | na przednie koła | 69 900 zł | 77 900 zł | - | - |
1.4 Tmar 140 KM S&S man. 6b | na przednie koła | - | 84 400 zł | 91 300 zł | - |
1.4 Tmar 140 KM S&S aut. 6b | na przednie koła | - | 92 300 zł | 99 200 zł | - |
1.4 Tmar 170 KM S&S aut. 9b | Active Drive 4x4 | - | - | 113 600 zł | - |
Silniki Diesla | |||||
1.6 MJD 120 KM S&S man. 6b | na przednie koła | - | 92 100 zł | 99 000 zł | - |
1.6 MJD 120 KM S&S aut. 6b | na przednie koła | - | 100 000 zł | 106 900 zł | - |
2.0 MJD 120 KM S&S man. 6b | Active Drive 4x4 | - | 100 100 zł | - | - |
2.0 MJD 140 KM S&S man. 6b | Active Drive 4x4 | - | - | 111 300 zł | - |
2.0 MJD 140 KM S&S aut. 9b | Active Drive 4x4 Low | - | - | 121 900 zł | - |
2.0 MJD 170 KM S&S aut. 9b | Active Drive 4x4 Low | - | - | - | 128 400 zł |
Jeep Renegade - podsumowanie
Model Renegade znacznie uatrakcyjnił gamę Jeepa. Najmniejszy, ale wcale nie taki mały SUV przyciąga do marki nowych klientów. Najbardziej przystępny Renegade ciekawie wygląda i jest funkcjonalny. Można go bogato wyposażyć i spersonalizować na wiele sposobów, również czyniąc z niego dzielne auto do jazdy poza asfaltem. Konkurenci nie są aż tak wszechstronni.
Galeria zdjęć
Małe SUV-y są obecnie bardzo popularne. Przyglądamy się ofercie Jeepa Renegade, który nie tylko atrakcyjnie wygląda na ulicy, ale jest również dzielny na drodze nieutwardzonej.
Samochód wyróżnia się atrakcyjnym i oryginalnym wyglądem z detalami charakterystycznymi dla Jeepa, takimi jak: okrągłe reflektory, siedmiożebrowy grill i trapezoidalny kształt nadkoli.
Renegade to pierwszy model amerykańskiej marki w modnym segmencie B-SUV.
Wnętrze w bogatej wersji wyposażenia Limited.
"Zachlapany" obotomierz. W kabinie Renegade'a nie brakuje fajnych detali.
W wyższej wersji wyposazneia pomiędzy zegarami znajduje się większy ekran komputera pokładowego.
Wielofunkcyjna kierownica to standard. Tempomat i obsługiwanie telefonu wymagają dopłaty.
Ręczna skrzynia biegów, poza najmocniejszymi silnikami, nalezy do wyposażenia seryjnego.
W ofercie są też dwusprzęgłowa przekładnia DDCT oraz 9-stopniowy "automat".
System Active Drive samodzielnie decyduje kiedy napędzane są wszystkie cztery koła, a kiedy tylko przednie. Kierowca może wybrać charakterystykę pracy układu, ustawiając pokrętłem jeden z czterech programów (auto, śnieg, piasek, błoto).
Układ "Jeep Active Drive Low" z piątym trybem pracy (skały) i przełożeniem pełzania.
Ekran dotykowy może mieć przekątną od 3,5 do 7 cali.
Kamera cofania ułatwia parkowanie. Dostepne sa też przednie i tylne czujniki.
Automatyczna klimatyzacja kosztuje 2090 zł w wersji Longtidue, w wyższych jest seryjna.
Możliwości wykończenia wnętrza jest wiele - oferta liczy 8 wzorów tapicerek (materiałowych i skórzanych)
Renegade gwarantuje wygodną podróż czterem osobom.
Bagażnik ma pojemność od 351 litrów do 1297 litrów (po złożeniu tylnych foteli).