- Wybrany przez GDDKiA wykonawca podejmie się tego zadania za 429 mln zł
- Ma zbudować nowy węzeł na autostradzie A6 z DK13 i przyszłą S6 Zachodnią Obwodnicą Szczecina i obwodnicę Kołbaskowa
- Ale to nie wszystko. Sporo pracy będzie także na przejściu granicznym, gdzie ma dojść do znacznego poszerzenia
- Podano planowaną datę ukończenia robót
W ramach rozbudowy sieci drogowej na zachodzie Polski, firma Budimex została wyłoniona jako wykonawca II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13, obwodnicy Kołbaskowa oraz infrastruktury drogowej na granicznym odcinku autostrady A6. Złożona przez firmę oferta, opiewająca na kwotę 429 milionów złotych, okazała się najkorzystniejsza spośród ośmiu konkurencyjnych propozycji.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKiedy droga będzie gotowa? Data wcale nie jest odległa
Pozostali uczestnicy przetargu mają dziesięć dni na złożenie ewentualnych odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej. Przed podpisaniem umowy, przetarg zostanie także poddany kontroli uprzedniej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli proces przebiegnie bez zakłóceń, oczekuje się, że umowa zostanie podpisana w połowie bieżącego roku, a zakończenie inwestycji zaplanowano na rok 2028.
Podczas oceny ofert głównym kryterium była cena, a wszystkie zadania będą realizowane w formule "Buduj". Wykonawca otrzyma plac budowy w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy, co umożliwi rozpoczęcie robót. Na realizację prac związanych z budową infrastruktury drogowej na granicznym odcinku autostrady A6 przewidziano 16 miesięcy, natomiast na obwodnicę Przecławia i Warzymic oraz Kołbaskowa - 27 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych.
To potężna drogowa inwestycja? Co powstanie na zachodzie Polski?
Zastąpienie przestarzałego węzła drogowego na DK13 nowym węzłem na autostradzie A6, około 700 metrów na wschód od obecnego, jest jednym z elementów inwestycji. Nowy węzeł będzie nie tylko punktem połączenia DK13 z A6, ale także przyszłą Zachodnią Obwodnicą Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6. Projekt zakłada budowę 10 wiaduktów, w tym najdłuższego o długości 130 metrów.
Obwodnica Kołbaskowa ma na celu odciążenie miejscowości od ruchu tranzytowego i zwiększenie przepustowości dróg w rejonie granicznym. Projekt drogi klasy GP o długości 5,6 km przewiduje budowę nowych rond i omijanie Kołbaskowa od wschodu, co znacząco poprawi warunki jazdy.
Aby usprawnić działania służb i umożliwić kierowcom zawracanie przed granicą, zaplanowano budowę wiaduktu nad A6 oraz placu do kontroli. Inwestycja ta jest odpowiedzią na potrzeby wynikające z doświadczeń związanych z ograniczeniami ruchu granicznego podczas pandemii COVID-19.