Auto Świat Wiadomości Aktualności Ken Block pali gumę elektryczną rajdówką

Ken Block pali gumę elektryczną rajdówką

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Czy auto elektryczne może być głośne? Jeszcze jak! Dowodzi tego amerykański kierowca rajdowy i rallycrossowy Ken Block, testując w Szwecji elektrycznego Forda Fiestę. Tyle że to nie silnik rajdowego auta tak hałasuje.

Ken Block testuje elektrycznego Forda Fiestę ERX
YouTube
Ken Block testuje elektrycznego Forda Fiestę ERX

Ken Block startuje w Projekcie E towarzyszącym rallycrossowym mistrzostwom świata. Jego Ford Fiesta przygotowany przez austriacką firmę STAND (Stohl Advanced Research and Development) ma trzy silniki elektryczne o łącznej mocy 621 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1002 Nm. Napęd przekazywany jest na 4 koła za pośrednictwem dwóch dwubiegowych przekładni. Wyczynowa Fiesta rozwija maksymalną prędkość 240 km/h.

Przeczytaj też:

Elektryczne auto rallycrossowe prowadzi się inaczej niż to z silnikiem spalinowym, konkluduje Ken Block. Elektryczna Fiesta ma olbrzymi akumulator o pojemności 450 kWh, jest więc cięższa i trzeba przed zakrętem wcześniej hamować. Gigantyczny moment obrotowy pozwala na spektakularne przyspieszenia (od zera do „setki” poniżej 2 s!). Doświadczony kierowca potrafi wykonać nim spektakularne piruety, czemu towarzyszą odgłosy niemiłosiernie niszczonych opon.

Na filmie widać testy przed zawodami w Höljes, które odbyły się w ostatni weekend. Po zwycięskim występie Block powiedział: „To był wspaniały weekend na jednym z najlepszych torów wyścigowych i tras rallycrossowych świata. Ford Fiesta ERX spisała się rewelacyjnie, zespół STARD wspaniale przygotował auto i dopasował je do mojego stylu jazdy.” Wiele wskazuje na to, że przyszłość zawodów rallycrossowych jest elektryczna.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków