• Dzięki doładowanemu benzyniakowi oraz dwóm silnikom elektrycznym Jeep Wrangler 4xe generuje 375 KM oraz 637 Nm
  • Napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej przekładni ZF
  • Nowa wersja terenówki pojawi się w sprzedaży w Europie na początku 2021 roku

Jeep Wrangler 4xe to hybryda typu plug-in, w której wykorzystano dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy oraz dwie jednostki elektryczne. Dzięki nim układ hybrydowy generuje łącznie 375 KM oraz 637 Nm. Napęd na wszystkie koła przekazywany jest za pośrednictwem 8-stopniowej, automatycznej skrzyni ZF.

Hybrydowy zespół napędowy Wranglera 4xe ma trzy tryby działania, zwane E Selec. Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy. Niezależnie od wybranego trybu, Wrangler 4xe przełącza się na hybrydę, gdy akumulator zbliża się do minimalnego stanu naładowania.

Jeep Wrangler 4xe – tryb hybrydowy

Domyślny łączy moment obrotowy z silnika 2,0-litrowego i silnika elektrycznego. W tej konfiguracji układ napędowy najpierw będzie korzystał z akumulatora, a następnie dodawał napęd z 2,0-litrowego turbodoładowanego silnika benzynowego, gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania.

Jeep Wrangler 4xe – tryb elektryczny

W tym przypadku podróżowanie odbywa się w pełni bezemisyjnie do czasu aż akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego – wówczas uruchamia się 2,0-litrowy silnik benzynowy. Dzięki akumulatorom o pojemności 17 kWh maksymalny zasięg w trybie elektrycznym wynosi 40 km.

Jeep Wrangler 4xe – tryb eSave

Daje priorytet napędowi z 2,0-litrowego silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania, np. do jazdy terenowej EV w terenie lub w mieście, gdzie napęd spalinowy jest ograniczony. Kierowca może również wybierać pomiędzy oszczędzaniem i ładowaniem akumulatora w trybie eSave poprzez „Hybrid Electric Pages” na ekranie na desce rozdzielczej.

Producent przekonuje, że Jeep Wrangler 4xe ma lepszą dzielność terenową niż dotychczasowe, w pełni spalinowe odmiany. To dlatego, że moment obrotowy jednostki elektrycznej dostępny jest od początku, a tym samym skuteczniejsze jest wykorzystanie napędu na wszystkie koła.

Nowy Jeep Wrangler 4xe jest dostępny w trzech wersjach – 4xe, Sahara 4xe i Rubicon 4xe. Modele Wrangler 4xe i Wrangler Sahara 4xe wyposażono w systemy 4x4 full-time, przednie i tylne osie Dana 44 kolejnej generacji i w system Selec-Trac z dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1.

Jeep Wrangler 4xe – dzielny w terenie

Dostępny tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok zapewnia lepszą przyczepność i lepsze możliwości poruszania się w trudnych warunkach, jak jazda po piasku, żwirze, śniegu lub lodzie.

Wrangler Rubicon 4xe wyposażono w system Rock-Trac 4x4, który obejmuje dwubiegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu redukcyjnym równym 4:1, system 4x4 full-time, oś przednią i tylną Dana 44 kolejnej generacji, elektroniczną blokadę przedniej i tylnej osi Tru-Lock. W tej postaci samochód ma maksymalne przełożenie pełzające równe 77,2:1, dzięki czemu bardzo łatwe jest pokonanie przeszkód terenowych.

Bezpieczną jazdę w terenie umożliwiają dodatkowo płyty chroniące podwozie oraz odpowiednia konstrukcja nadwozia. Jeep Wrangler Rubicon 4xe ma kąty natarcia/rampowy/zejścia o wartościach 44/22,5/35,6 stopni, a prześwit wynosi 274 mm. To umożliwia głębokość brodzenia 76 cm.

Jeep Wrangler 4xe ma się pojawić w sprzedaży w Europie na początku 2021 roku.