• nie ma drugiego takiego modelu wśród aut kompaktowych
  • do tego ProCeed nie tylko dobrze wygląda, ale też oferuje sporo miejsca w kabinie i duży bagażnik
  • ceny zaczynają się do 124 900 zł, ale za najbardziej atrakycjną wersję GT z silnikiem o mocy 204 KM, trzeba zapłacić 19 tys. zł więcej

Segment samochodów kompaktowych ma bardzo niewiele modeli, które dobrze wyglądają, a do tego są praktyczne. Kiedyś producenci oferowali wśród kompaktów wersje trzydrzwiowe, które miały sportowe akcenty, ale to dawno i nie prawda. Dzisiaj, żeby zwrócić uwagę trzeba mieć coś więcej – KIA ProCeed zdecydowanie to coś ma. Wóz powstały na bazie Ceeda ma bardzo nietypowe nadwozie, w którym nie brakuje akcentów sportowych, zachowując przy tym użyteczność. Gdybyśmy mieli opisać, jaki to rodzaj nadwozia, najbliżej byłoby nam do określenia „shooting brake”.

KIA ProCeed – to nie jest nudne kompaktowe kombi Foto: Kia
KIA ProCeed – to nie jest nudne kompaktowe kombi

KIA ProCeed – bardzo ciekawe auto

Wygląd ProCeed jest jego bardzo mocną stroną i zwraca uwagę. Do tego producent nie oferuje już tego modelu z podstawowym silnikiem 1.0 T-GDI o niewielkiej mocy 120 KM (co niestety oznacza, że nie kupimy go już poniżej 100 tys. zł). Obecnie najsłabsza wersja tego modelu ma 160 koni (1.5 T-GDI). Ta wersja silnikowa ma spory maksymalny moment obrotowy, który wynosi 253 Nm, osiągany między 1500 a 3500 obr./min. Według danych producenta ta wersja przyspiesza do setki w 8,8 s i to niezależnie od zastosowanej przekładni (dostępne są dwie: manualna 6-biegowa i dwusprzęgłowa 7DCT). Spalanie odmiany manualnej to: 5,5-6,3, a dla dwusprzęgłowej: 5,8-6,1 l. ProCeed z tym silnikiem dostępne jest tylko w wersji GT-line.