Coupe z trójzębem na grillu staje się bardziej dramatycznym samochodem niż dotychczas. Znawcy znajdą w nim odwołania do bolidów wyścigowych, które rozsławiły markę w minionym stuleciu, ale także do tego najlepszego z włoskiej szkoły designu.
Wyraźny przód zasadniczo różni się od aktualnego modelu, zaprezentowanego dziewięć lat temu jako Maserati 3200 GT. Zderzak tak naprawdę nie istnieje, maska wydłużona jest ponad grill. Urzędnicy homologacyjni czy Euro NCAP, którzy będą posądzać bezpieczeństwo pieszych prawdopodobnie nie będą z tego faktu zadowoleni, ale nie pierwszy raz piękno zwyciężyło nad funkcjonalnością. Stylistyka jest zasługą studio designu Pininfarina.
Trójząb nie jest wyłącznie na grillu, ale znajdziemy go również na kołach ze stopów lekkich. Kształt bocznych okien nawiązuje do starszego modelu. Do absolutnych nowości należy kształt tyłu, który jasno przypomina o przynależności Gran Turismo do klasy samochodów sportowych.
Cena podstawowa samochodu ze zmodyfikowanym silnikiem 4,2 V8 o mocy 298 kW (405 KM) w 112 280 euro, później miałaby się pojawić także mocniejsza wersja z jednostką 4,7 V8.