Mazda ostatni raz wykorzystała jednostkę Feliksa Wankla w modelu RX8, którego produkcja została zakończona w 2012 roku. Już w zeszłym miesiącu pisaliśmy, że Mazda wcale nie myśli o rezygnacji z tego rodzaju napędu, a prace nad jego unowocześnieniem wciąż trwają. Teraz mamy nawet dowód. Podczas targów motoryzacyjnych odbywających się w Tokio, japoński producent zaprezentował koncepcyjny model RX-Vision.
Pogłosek i spekulacji nie brakuje, nazwa może sugerować nowy model z rodziny RX. Sportowa Mazda z plakietką RX7 trafiła do produkcji w 1978 roku. Jako napęd samochód wykorzystywał właśnie jednostkę Wankla o pojemności 1,1 litra, która generowała w zależności od wersji 95 lub 105 KM mocy. Model został zastąpiony przez Mazdę RX8.
Projektanci, pracując nad Mazdą RX-Vision Concept, zadbali o smukłą linię nadwozia samochodu z wydłużonym przodem oraz reflektorami przypominającymi oczy drapieżnika. Wytyczną przy tworzeniu modelu był ostatni patent na stylistykę marki o nazwie KODO – dusza ruchu zastosowanej m.in. w modelu 3 i 6. RX-Vision Concept postawiono na 20-calowych obręczach aluminiowych w kolorze czarnym z oponami w rozmiarze 245/40R20 z przodu oraz 285/35R20 na tylnej osi.
Wnętrze prezentuje się elegancko, a kierowca nie będzie rozpraszany przez nadmierną liczbę funkcji i przycisków. Koniecznego minimum dostarczają trzy okrągłe zegary na wprost kierowcy.
Najnowszy koncept jest krótszy szerszy i niższy od modelu RX8 i mierzy 4389 mm długości, 1925 mm szerokości oraz 1160 mm wysokości. Pod maską skrywana jest jednostka SKYACTIV-R z tłokiem rotacyjnym, ale producent pozostawił w tajemnicy jego parametry.
Mamy nadzieję, że marka nie zrezygnuje z pomysłu na następcę RX7. W 2017 minie 50 lat od momentu prezentacji Mazdy Cosmo Sport, czyli pierwszego auta z jednostką z obrotowym tłokiem. Czyżby Mazda przygotowywała nowy model właśnie na tę okoliczność? Pozostaje nam tylko czekać na nowe informacje o pojeździe. Fani z pewnością z przyjemnością przyjmą informację o powrocie RX7.