To najmocniejsza klasa E, jaką dotychczas przygotowała firma ze Stuttgartu. Jej sercem jest podwójnie doładowany 4-litrowy silnik V8 o gigantycznej mocy 612 KM. Jest też „słabsza" wersja z tym samym silnikiem rozwijającym 571 KM.
Wersja 612-konna przyspiesza do ‚setki" w 3,4 sekundy, a „słabsza" wersja 571-konna potrzebuje na to o 0,1 sekundy więcej czasu. Prędkość obu wersji ograniczono do 250 km/h, można ją odblokować i wówczas V maks. wynosi 300 km/h.
Mercedes-AMG E 63 ma napęd na 4 koła 4MATIC+ oraz 9-stopniową skrzynię automatyczną. Plus przy symbolu napędu na 4 koła oznacza bardziej elastyczny rozkład momentu obrotowego na wszystkie koła w zależności od prędkości i warunków na drodze (dotychczas układ 4MATIC preferował napęd tylnych kół).
Słabsza 571-konna wersja E 63 osadzona jest na kołach 19-calowych w rozmiarze 265/35 (przód) oraz 295/30 (tył). Wersja mocniejsza – E 63 S porusza się na kołach 20-calowych w rozmiarze 265/35 (przód) oraz 295/30 (tył).
Kierowca E 63 może wybrać jeden z czterech programów napędowych: Komfort, Sport, Sport Plus lub Indywidual. W zależności od wybranego programu komputer odpowiednio steruje silnikiem, skrzynią biegów, układem kierowniczym, zawieszeniem, układem ESP.
E 63 ma też funkcję Drift – wówczas wyłączony jest układ ESP, napędzane są tylko koła tylne, a skrzynia może pracować w trybie ręcznym. Program Drift pozwala na jazdę bokiem w ciągłym poślizgu tylnych kół. Przeznaczony jest na tor.
W Mercedesie AMG E 63 możliwy jest też sportowy start – zapewnia to układ Racestart. Wystarczy wcisnąć lewą stopą pedał hamulca, a prawą pedał gazu do oporu – po odpuszczeniu hamulca auto wystrzeli jak z procy, a układy elektroniczne nie będą „przeszkadzać".
Właściciele Mercedesów-AMG E 63 będą mieli zapewnioną usługę Concierge (indywidualnej obsługi). Obejmuje ona m.in. różnorodne zlecenia (rezerwacja hotelu, zakup biletów), informację o pogodzie, warunkach drogowych itp. Kierowca może wywołać konsjerża przełącznikiem iCall w kabinie lub korzystając z aplikacji w smartfonie. Przez pierwszy rok od zakupu auta usługa Concierge jest bezpłatna.
W salonach Mercedesy-AMG E 63 pojawią się w marcu 2017 roku. Cena – na razie – nieznana. W galerii pokazujemy kilkanaście zdjęć najmocniejszej w historii klasy E.
Galeria zdjęć
Mercedes-AMG E 63. Wersja 612-konna przysiesza do „setki" w 3,4 sekundy
Mercedes-AMG E 63 – kokpit
Mercedes-AMG E 63 – kokpit
Mercedes-AMG E 63 – kokpit
Mercedes-AMG E 63 – silnik V8 z podwójnym doładowaniem. Moc 612 lub 571 KM
Mercedes-AMG E 63 – wloty powietrza chłodzącego hamulce
Mercedes-AMG E 63 – mocniejza wersja S. Dwie podwójne końcówki układu wydechowego
Mercedes-AMG E 63
Mercedes-AMG E 63 – na torze można wykorzystać maksymalne możliwości auta
Układ 4MATIC+ rozkłada moment napędowy na wszystkie koła, nie preferując tylnych