Grudzień okazał się najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem w historii firmy (163 171 sztuk, +17,2 proc.), podobnie jak ostatni kwartał 2014 roku (454 854).

Na polskim rynku zarejestrowano historyczny rekord: 7493 nowych Mercedesów – o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych). Modele Mercedes-Benz przodują w kluczowych segmentach rynku – dotyczy to m.in. Klasy A (876 sztuk), CLA (718 sztuk), C (1117 sztuk), CLS (180 sztuk) oraz Klasy S. Flagowa limuzyna koncernu Daimler AG znalazła w Polsce 544 nabywców, czterokrotnie więcej niż dwie najpopularniejsze limuzyny konkurencji.

Rok 2014 stał pod znakiem supersportowych pojazdów ze stajni AMG. W Polsce zarejestrowano 332 modele AMG (przy 408 sprzedanych). Dla porównania, rok 2013 zamknięto wynikiem blisko trzykrotnie niższym (112 egzemplarzy). Najbardziej popularne były kompaktowe modele Mercedes-AMG – CLA 45 AMG (94 szt.) i A 45 AMG (104 szt.), a także sportowe wydania Klasy S (56 szt.). Wprowadzony do sprzedaży wiosną ub.r. GLA 45 AMG znalazł 19 nabywców. Ponadto, w 2014 roku dostarczono w Polsce m.in. 18 sztuk SUV-a GL 63 AMG oraz 13 egzemplarzy E 63 AMG.

Mercedes-Benz - plany na 2015 r.

Ofensywa modelowa Mercedes-Benz nie słabnie. W najbliższych miesiącach do sprzedaży trafią między innymi zaprezentowane niedawno modele CLA Shooting Brake oraz GLE Coupe, najbardziej ekskluzywne wydanie Klasy S pod marką Mercedes-Maybach oraz nowy samochód sportowy z Affalterbach – Mercedes-AMG GT. Druga połowa roku to czas debiutów nowego SUV-a klasy średniej o nazwie GLC (zastąpi w ofercie Klasę GLK), a także odnowionej Klasy A oraz modeli GLE i GLS (zastąpią Klasę ML GL). Pod koniec roku w salonach pojawi się kolejna (i nie ostatnia) odmiana nadwoziowa nowej Klasy C – Coupe.

Nowy rozdział luksusu: Mercedes-Maybach Klasy S to samochód, który ma spełniać najbardziej wyszukane wymagania klientów. Od Klasy S odróżnia go między innymi dodatkowa przestrzeń, specjalne fotele oraz jeszcze bardziej luksusowo wykończona kabina, oferująca szerokie możliwości indywidualizacji. Mercedes-Maybach nie jest jednak linią wyposażenia – to podmarka, która w przyszłości będzie dostarczać Mercedesy w wyjątkowo ekskluzywnej formie.

Nowy rok to dla Mercedesa również nowa, bardziej przejrzysta nomenklatura rosnącej gamy modelowej. W przyszłości nowe modele Mercedesa otrzymają jedno-, dwu- lub trzyliterowe nazwy pisane wielkimi literami. „Nowa nomenklatura opiera się na pięciu głównych klasach oferowanych samochodów: A, B, C, E oraz S. Tu nie nastąpią żadne zmiany. W przypadku SUV-ów, poza legendarną Klasą G, wszystkie modele otrzymają trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy „GL” i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu. „G” wskazuje na terenowy rodowód, a litera „L” od lat pojawia się w historii Mercedes-Benz i ułatwia wymowę poszczególnych nazw – wystarczy wspomnieć roadstera SL czy nowsze sedany w stylu coupé z rodziny CLS oraz CLA.

Samochody dostawcze Mercedes-Benz

W roku 2014 rynek wzrósł we wszystkich segmentach samochodów dostawczych. W Polsce zarejestrowano 55.682 pojazdy, co oznacza wzrost o 16,5%. Na rosnącym rynku rósł też Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 4213 sztuk w ubiegłym roku do 4494 w 2014. W największym stopniu przyczyniły się do tego samochody średniego segmentu – Vito, a także następca Viano – Klasa V. Rejestracja tych pojazdów wzrosła o niemal 20% - z 877 do 1084 sztuk. Mimo wprowadzenia do sprzedaży dopiero w drugiej połowie roku, sukcesem było 187 zarejestrowanych Klas V. Wynik jest także bardzo dobry dla Vito, mimo że nowy model debiutował dopiero na sam koniec roku. Pojazdy Mercedesa z tego segmentu zwiększyły swój rynkowy udział do 14,92%. Sprzedaż nowego Sprinter wzrosła z 2.843 do 3.011 sztuk (o 5,91%).