Logo
WiadomościAktualnościMercedes C63 AMG Coupé Black Series

Mercedes C63 AMG Coupé Black Series

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Wystarczy jedno spojrzenie na samochód, by stwierdzić iż jest to auto stworzone do jazdy po torze. Wygląd C63 AMG z każdej strony zdradza jego powiązanie ze sportem motorowym. Duże wloty w zderzaku dbają o dostarczenie odpowiednich ilości powietrza do schłodzenia jednostki. Wyloty powietrza umieszczone za przednim błotnikiem są nawiązaniem do samochodów torowych. Napompowane nadkola mieszczą duże felgi z oponami 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Felgi Balck Series są lekkie - 11 kg (4 sztuki), dzięki czemu w znacznym stopniu zredukowano masę nieresorowaną. Uzyskano w ten sposób poprawę działania amortyzatorów i precyzję prowadzenia. Na pokrywie bagażnika zainstalowano delikatny spoiler, a w zderzaku znajduje się dyfuzor, w który wkomponowano cztery końcówki układu wydechowego.Samochód napędza V8 o pojemności 6.3 litra. Moc jednostki to 517 KM, a maksymalny moment obrotowy to 620 Nm. W silniku zastosowano kute, o lekkiej konstrukcji tłoki, korbowody i wał korbowy. Wzmocniona jednostka V8 pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,2 sekundy (wstępne dane).Zoptymalizowany system chłodzenia ma większą o 50% powierzchnię, dzięki czemu auto jeszcze lepiej spisuje się przy agresywnej jeździe.Black Series posiada siedmiostopniową automatyczną skrzynie biegów. Może ona działać w 4 trybach. Szybkie ruszanie ułatwia funkcja Race Start. W trybie Sport Plus i Manual biegi zmieniane są w czasie krótszym niż 100 milisekund. Oczywiście C63 AMG zostało wyposażone w szperę.Zawieszenie Mercedesa obniżono o 40 mm z przodu i o 79 mm z tyłu. Jego modyfikacje objęły także wymamię stabilizatorów na nowe. Kierowca może ustawić sposób pracy zawieszenia według swoich upodobań. System ESP może pracować w trzech trybach: normal, Sport Handling Mode oraz ESP OFF. Tryb pracy ESP OFF umożliwi czerpanie pełnej przyjemności z jazdy po krętych odcinkach toru. Black Series hamuje jeszcze lepiej niż zwykłe AMG. Na przedniej osi zainstalowano tarcze o średnicy 390 mm i sześciotłoczkowe zaciski, a z tyłu 360 mm i czterotłoczkowe zaciski.Wnętrze Mercedesa zostało utrzymane w sportowym klimacie. Dominuje w nim czarny elegancki kolor. Listwy ozdobne wykonano z karbonu. O odpowiednie trzymanie w ostro pokonywanych zakrętach dbają kubełkowe fotele.Samochód wyposażono w pięć poduszek powietrznych, napinacze pasów z regulatorem siły napięcia, ABS, ESP oraz system monitorujący ciśnienie w kołach.C 63 AMG to według Mercedesa samochód, który można użytkować na co dzień. W Polskich warunkach opony o profilu 30 i 35 zachęcają bardziej do jazdy torowej niż codziennych podróży do pracy.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium