Wystarczy jedno spojrzenie na samochód, by stwierdzić iż jest to auto stworzone do jazdy po torze. Wygląd C63 AMG z każdej strony zdradza jego powiązanie ze sportem motorowym. Duże wloty w zderzaku dbają o dostarczenie odpowiednich ilości powietrza do schłodzenia jednostki. Wyloty powietrza umieszczone za przednim błotnikiem są nawiązaniem do samochodów torowych. Napompowane nadkola mieszczą duże felgi z oponami 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Felgi Balck Series są lekkie - 11 kg (4 sztuki), dzięki czemu w znacznym stopniu zredukowano masę nieresorowaną. Uzyskano w ten sposób poprawę działania amortyzatorów i precyzję prowadzenia. Na pokrywie bagażnika zainstalowano delikatny spoiler, a w zderzaku znajduje się dyfuzor, w który wkomponowano cztery końcówki układu wydechowego.Samochód napędza V8 o pojemności 6.3 litra. Moc jednostki to 517 KM, a maksymalny moment obrotowy to 620 Nm. W silniku zastosowano kute, o lekkiej konstrukcji tłoki, korbowody i wał korbowy. Wzmocniona jednostka V8 pozwala osiągnąć 100 km/h w 4,2 sekundy (wstępne dane).Zoptymalizowany system chłodzenia ma większą o 50% powierzchnię, dzięki czemu auto jeszcze lepiej spisuje się przy agresywnej jeździe.Black Series posiada siedmiostopniową automatyczną skrzynie biegów. Może ona działać w 4 trybach. Szybkie ruszanie ułatwia funkcja Race Start. W trybie Sport Plus i Manual biegi zmieniane są w czasie krótszym niż 100 milisekund. Oczywiście C63 AMG zostało wyposażone w szperę.Zawieszenie Mercedesa obniżono o 40 mm z przodu i o 79 mm z tyłu. Jego modyfikacje objęły także wymamię stabilizatorów na nowe. Kierowca może ustawić sposób pracy zawieszenia według swoich upodobań. System ESP może pracować w trzech trybach: normal, Sport Handling Mode oraz ESP OFF. Tryb pracy ESP OFF umożliwi czerpanie pełnej przyjemności z jazdy po krętych odcinkach toru. Black Series hamuje jeszcze lepiej niż zwykłe AMG. Na przedniej osi zainstalowano tarcze o średnicy 390 mm i sześciotłoczkowe zaciski, a z tyłu 360 mm i czterotłoczkowe zaciski.Wnętrze Mercedesa zostało utrzymane w sportowym klimacie. Dominuje w nim czarny elegancki kolor. Listwy ozdobne wykonano z karbonu. O odpowiednie trzymanie w ostro pokonywanych zakrętach dbają kubełkowe fotele.Samochód wyposażono w pięć poduszek powietrznych, napinacze pasów z regulatorem siły napięcia, ABS, ESP oraz system monitorujący ciśnienie w kołach.C 63 AMG to według Mercedesa samochód, który można użytkować na co dzień. W Polskich warunkach opony o profilu 30 i 35 zachęcają bardziej do jazdy torowej niż codziennych podróży do pracy.