Pod maską dwudrzwiowej klasy C, podobnie jak w zmodernizowanej niedawno limuzynie oraz kombi (T-Modell), zamontowano wolnossącą ośmiocylindrową jednostkę AMG o pojemności 6,2 l. 457 KM i 600 Nm momentu obrotowego katapultuje samochód do 100 km/h w czasie 4,5 s. Prędkość maksymalną najmocniejszej klasy C w wersji Coupé ograniczono tradycyjnie do 250 km/h.
Jeszcze lepsze osiągi gwarantuje opcjonalny AMG Performance Package. Samochód wyposażony w „kute tłoki", korbowody oraz wał korbowy z jednostki V8 modelu SLS przyspiesza do „setki” w 4,4 s. Wyróżnikami pakietu, podnoszącego moc silnika o 30 KM, są czerwone zaciski hamulcowe, dyskretny karbonowy spoiler na tylnej klapie, oraz kierownica AMG Performance.
Najnowsze dziecko AMG prezentuje się świetnie również bez opcjonalnego pakietu. Mercedesa C63 AMG Coupé wyposażono w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która nie tylko obniża zużycie paliwa (średnio 12 l/100km), ale posiada również cztery tryby pracy oraz tzw. Launch Control (Race Start). Nowością jest także dwustopniowe ESP – w zależności od naszych umiejętności możemy je pozostawić w trybie „ESP on”, przełączyć na „Sport” lub całkowicie zdezaktywować.
Przednia część nadwozia Mercedesa C63 AMG Coupé niczym nie różni się od limuzyny czy kombi. Wersję AMG najłatwiej rozpoznać po zmienionym przednim zderzaku, charakterystycznych światłach do jazdy dziennej oraz mocniej wyprofilowanej masce silnika. Więcej zmian znajdziemy w tylnej części karoserii: dwudrzwiowe AMG od cywilnych wersji klasy C odróżnia się charakterystycznym tylnym zderzakiem z dyfuzorem skrywającym cztery owalne końcówki układu wydechowego.
Wnętrze najnowszego AMG to udane połączenie nowoczesnej stylistyki i perfekcyjnej ergonomii. Spłaszczona u dołu oraz u góry kierownica pochodzi z modelu CLS 63 AMG. O ekskluzywny nastrój dbają elementy wnętrza pokryte lakierem fortepianowym, detale z włókna węglowego, dywaniki z logo AMG oraz podświetlane listwy progowe.
Mercedes C63 AMG Coupé w niemieckich salonach pojawi się w lipcu 2011 roku. Ceny rozpoczynają się od 72 590 euro (ok. 300 tys. zł).