Sportowe modele Mercedes klasy C do niedawna napędzane były tradycyjnymi, wolnossącymi silnikami ośmiocylindrowymi produkowanymi przez AMG. Najnowszym dziełem specjalistów z Affalterbach jest podwójnie doładowane 5,5-litrowe V8 o mocy 571 KM. Motor ten oferowany jest jak dotąd w Mercedesach S63 AMG, CL63 AMG oraz w nowym CLS63 AMG.
Aktualny model C63 AMG napędza wolnossącą V8 o pojemności 6,2 l i mocy 457KM. Z dodatkowym pakietem Performance Package Plus jej moc wzrasta do 487 KM. Sprawdzony, wolnossący motor pozostanie źródłem napędu topowej klasy C w roku modelowym 2011. Dla wersji poliftingowej został on jednak zmodyfikowany.
Zmiany objęły sam silnik, jego osprzęt oraz jednostkę sterującą. Producent nie podał na razie szczegółów technicznych, wiadomo jedynie, że pomimo wyższej mocy silnik ma zadowalać się mniejsza ilością paliwa.Najmocniejsza odmiana „V8-ki” o pojemności 6,2 l w Mercedesie SLS AMG dysponuje mocą 571 KM.
Topowa odmiana klasy C otrzyma również zmodernizowaną siedmiobiegową automatyczną przekładnię AMG MCT-7z mokrym sprzęgłem oraz seryjnym systemem Star-Stop. Jednostka V8 Biturbo w Mercedesie klasy C pojawi się dopiero w planowanej klasie C Coupe
Optycznie wersja poliftingowa C63 AMG będzie się wyróżniać jeszcze masywniejszymi zderzakami oraz progami bocznymi. Producent przeprojektował także zawieszenie oraz układ hamulcowy (ceramiczne tarcze z domieszką włókna węglowego). We wnętrzu wersji AMG znajdziemy listwy progowe z logo firmy, sportową kierownicę, sportowe fotele oraz wykończenie skórą i aluminium.