SUV Mercedesa otrzymał zmodyfikowany silnik V8 biturbo o pojemności 5.5 litra. Jednostka osiąga moc 525 KM, wzrosła ona o 15 KM oraz dysponuje momentem obrotowym wynoszącym 700 Nm. Osoby, którym ta moc nie wystarcza mogą zamówić pakiet AMG Performance Package, ze wzmocnioną jednostką generującą 557 KM, a moment obrotowy wzrasta wtedy do 760 Nm.Poprawa osiągów nastąpiła dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania z 1,0 do 1,3 bara. Auto ma napędzane wszystkie cztery koła, a moc jest przenoszona na nie za pośrednictwem przekładni AMG Speedshift Plus 7G Tronic-Getribe. W normalnych warunkach 60 % mocy trafia na tylną oś, a pozostałe 40 na przednią.Auto zużywa mniej paliwa od poprzednika o około 28%, średnio zaspokaja się 11,8 litrami na 100 km (dane producenta). Jak osiągnięto mniejszą konsumpcję? Między innymi zmniejszono masę auta o 40 kilo oraz ma system Start-Stopp -Automatik. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,8 sekundy, a z pakietem Performance Package za 7000 euro jest 0,1 sekundy szybszy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.Zawieszenie posiada Active Curve System dzięki czemu amortyzatory zmieniają swoją charakterystykę pracy, dopasowując do sposobu jazdy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia „Comfort,” „Sport” i „Mauell”. Regulowana jest także wysokość auta. Przy większych prędkościach system automatycznie zmniejsza prześwit pomiędzy nawierzchnią, a samochodem. ML-a wyposażono w ogromne 20 calowe felgi z oponami w rozmiarze 265/45 R20.Auto ma trafić do sprzedaży najprawdopodobniej w kwietniu 2012 roku. Cena za ML-a 63 AMG bez dodatków na niemiecki rynku wyniesie 108 885 euro.
Mercedes ML 63 AMG: SUV na ostro
Podczas 2011 Los Angeles Auto Show Mercedes zaprezentuję nowy model na 2012 rok: ML63 AMG