Niemiecki producent wzywa do serwisów samochody klasy M serii W163. W pierwszej generacji SUV-a ze Stuttgartu problemy sprawia tempomat. Do jego dezaktywacji powinno wystarczyć muśnięcie pedału hamulca. W niektórych egzemplarzach klasy M konieczne jest użycie zwiększonej siły. Urządzenie utrzymujące stałą prędkość podczas jazdy można również wyłączyć przyciskiem umieszczonym na kierownicy. Akcja serwisowa dotyczy 50 tys. samochodów sprzedanych w Niemczech, 136 tys. sztuk w USA oraz śladowych ilości na innych rynkach. Problemy z tempomatem występują we wszystkich wersjach silnikowych Mercedesa klasy M z datą produkcji od sierpnia 1999 roku do lipca 2002 roku oraz w topowym modelu ML 55 AMG wytwarzanym do czerwca 2004 roku. Właściciele samochodów objętych akcją serwisową zostaną powiadomieni listownie. Mechanikom Mercedesa usunięcie usterki ma zająć godzinę.