• Do oferty właśnie trafiła druga generacja hybrydowego SUV-a Mitsubishi
  • Test ładowania potwierdził założenia projektantów, że samochód będzie wykorzystywany przez większość kierowców jako pojazd elektryczny
  • W trybie elektrycznym samochodem można pokonać maksymalnie 45 km

Mitsubishi Outlander PHEV napędzany jest benzynowym silnikiem o mocy 135 KM oraz dwoma elektrycznymi, generującymi 82 KM i 95 KM. Producent podkreśla, że samochód został zaprojektowany jako model elektryczny. Według cyklu WLTP, w pełni naładowane akumulatory wystarczą na przejechanie 45 km w trybie czysto elektrycznym.

Mitsubishi chwali się jednocześnie, że Outlander PHEV ma wiele standardowych możliwości ładowania (typowe ładowanie, ładowanie szybkie, automatyczne ładowanie w drodze, samowystarczalny tryb ładowania Charge, wielostopniowe odzyskiwanie energii hamowania).

Aby wykorzystać atut elektrycznej odrębności modelu, a tym samym lepiej przygotować się na następną generację hybrydowych samochodów plug-in, opartych na rozwiązaniach pojazdów w pełni elektrycznych, Mitsubishi przeprowadziło test, w jaki sposób właściciele Outlandera PHEV ładują swój samochód.

Sprawdzian został przeprowadzony wśród użytkowników w Wielkiej Brytanii, Holandii, Norwegii, Szwecji i Hiszpanii. Zdaniem japońskiej firmy badanie potwierdziło, że w większości przypadków Outlander PHEV jest eksploatowany w Europie w takiej postaci, w jakiej został zaprojektowany – jako samochód elektryczny.

Okazało się, że 67 proc. sprawdzonych samochodów pokonuje minimum 50 proc. całkowitego przejechanego dystansu w trybie bezemisyjnym EV. Ważne jest również to, że wśród badanych pojazdów nie było ani jednego eksploatowanego bez ładowania z sieci. I wreszcie ostatnia konkluzja jest taka, że ponad 80 proc. europejskich kierowców Outlandera PHEV ładuje akumulator przynajmniej co 100 km. Zdaniem przedstawicieli Mitsubishi wyniki testu potwierdzają słuszność decyzji inżynierów, którzy uznali, że tylko architektura oparta na pojeździe w pełni elektrycznym może przynieść korzyści klientom, w tym znaczną oszczędność masy.

Mitsubishi Outlander PHEV jest również dostępny w naszym kraju. Do salonów sprzedaży trafiła właśnie druga generacja tego modelu, o czym poinformował podczas prezentacji ambasador marki – aktor Bartłomiej Topa. W porównaniu z poprzednikiem, oprócz 45-kilometrowego zasięgu w trybie elektrycznym auto, zyskało także nową stylistykę, mocniejsze silniki oraz dwa nowe tryby jazdy. Mitsubishi Outlander PHEV kosztuje minimum 175 990 zł.