Motomorfoza to coroczna konferencja organizowana przez Minds & Roses, na której tradycyjnie prezentowane są wyniki Wielkiego Testu Salonów "Auto Świata" oraz omawiane najważniejsze zagadnienia dotyczące sytuacji szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej. W tym roku tematami przewodnimi konferencji, oprócz elektryfikacji floty samochodowej, były wyzwania europejskich firm związane z ekspansją firm chińskich na rynku UE.
Przeczytaj także: Wielki Test Salonów 2024. Sprawdziliśmy 321 salonów 24 marek. Oto szczegółowe wyniki
Motomorfoza 2024
Podczas Motomorfozy agencja Minds & Roses przedstawia wyniki swoich licznych badań, skupionych wokół mototrendów i wyzwań, przed którymi stoją firmy automotive. W tym roku pośród prelegentów, oprócz zespołu badań motoryzacyjnych Minds & Roses, znaleźli się m.in. Jakub Faryś z Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Artur Bartosiak z firmy VISA czy Alfred Franke i Tomasz Bęben ze Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Wystąpienia skupiały się wokół tematyki związanej z europejskim rynkiem pracy w branży automotive, sytuacji, w jakiej znajdują się obecnie europejskie fabryki, wyzwaniach producentów części związanych z elektryfikacją parku samochodowego oraz chińską konkurencją, postrzegania chińskich marek motoryzacyjnych przez Polaków, wyzwaniach, przed jakimi stoją zarządcy flot i wielu innych, niezwykle istotnych kwestiach.
Wielki Test Salonów 2024
Punktem kulminacyjnym konferencji było ogłoszenie wyników tegorocznej, 21. edycji Wielkiego Testu Salonów, czyli plebiscytu organizowanego i realizowanego wspólnie przez Minds & Roses i redakcję "Auto Świata". W przestrzeni konferencyjnej Muzeum Historii Polski wręczono statuetki przedstawicielom najlepszych marek popularnych oraz premium.
W 2024 r. roku na 321 zbadanych placówek 24 marek na najwyższą ocenę zasłużyło 14 salonów – to 4,4 proc. wszystkich sprawdzonych. To elitarna grupa najlepszych z najlepszych. Ocena 100 proc. oznacza, że w każdej sprawdzonej kategorii salon okazał się idealny – jeśli chodzi o organizację, łączną ocenę za obsługę klienta oraz za jazdę próbną. Idealne muszą być także takie podkategorie, takie jak: Przyjęcie klienta w salonie, Aktywna rozmowa doradcza, Prezentacja auta, Przygotowanie oferty, Zakończenie spotkania i kontakt z klientem już po jego wizycie w salonie.
Wyniki Wielkiego Testu Salonów 2024 znajdują się w tym artykule: Wielki test Salonów 2024 - wyniki