Porsche 918 Spyder powstanie dokładnie w liczbie 918 sztuk. Produkcja ma się rozpocząć 18 września 2013 roku w głównej fabryce marki Stuttgart-Zuffenhausen. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów w listopadzie 2013 roku. Ceny zaczynają się od 645 tys. euro.
Wersja produkcyjna ma nieznacznie odbiegać od konceptu pokazanego rok temu na salonie w Genewie, co potwierdzają ujawnione szkice. Wiadomo już, że dwumiejscowe auto będzie posiadać ręcznie zdejmowany dach, którego panele będzie można schować w przednim schowku.
Samochód napędzany będzie benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4 litrów i mocy 500 KM, który zostanie umieszczony przed tylną osią i sprzężony z dwusprzęgłową, 7-stopniową skrzynią biegów PDK. Motor spalinowy będzie wspomagany dwoma jednostkami elektrycznymi (jedna na przedniej, druga na tylnej osi), generującymi dodatkowe 218 KM. Taka konfiguracja ma oferować zmienny napęd na wszystkie koła.
Energia elektryczna magazynowana będzie w chłodzonych cieczą bateriach litowo-jonowych, które można ładować z domowego gniazdka. Czas ich uzupełnienia to ok. 3 godziny. Bezszelestnie na napędzie elektrycznym auto będzie mogło poruszać na dystansie ok. 25 km do 150 km/h.
Producent deklaruje, że 918 Spyder ma zużywać średnio tylko 3 litry paliwa na 100 km, emitując przy tym 70 g CO2/km. Aż trudno uwierzyć, że taka oszczędność idzie w parze ze sportowymi osiągami. Hybrydowe Porsche będzie mogło przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,2 s i rozpędzić się do 320 km/h.
Wspomniane we wstępie długie oczekiwanie na Porsche 918 Spyder ma umilić limitowana seria modelu 911 Turbo S „918 Edition Spyder”, inspirowana hybrydowym supersamochodem, którą będzie można mieć już w lipcu br. (patrz galeria). Będzie ona dostępna wyłącznie dla osób, które złożyły zamówienie na 918-tkę.
Specjalna 911-tka wyróżnia się zielonymi akcentami. Tego koloru są m.in.: zaciski hamulców, elementy lusterek, przeszycia w kabinie, wskazówki zegarów oraz napisy na drzwiach. Samochód jest ponadto lepiej wyposażony oraz otrzymał zewnętrzne i wewnętrzne elementy z włókna węglowego. Na schowku głównym umieszczona będzie tabliczka z numerem limitowanej edycji, która będzie odpowiadać numerowi zamówionego 918 Spyder.
Porsche 911 Turbo S „Edition 918 Spyder” występuje w odmianach Coupe oraz Cabrio. Na rynku niemieckim model wyceniono odpowiednio na: 173 241 oraz 184 546 euro.