W początkowym okresie Honda Civic 5d będzie sprzedawana z dwoma silnikami benzynowymi z systemem zmiennych faz rozrządu i-VTEC. Pierwszy o pojemności 1.4 l generuje100 KM mocy i 127 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi o pojemności 1.8 l wytwarza 142 KM i 174 Nm. Bazowy motor współpracuje tylko z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. W przypadku jednostki 1.8 będzie dostępny też 5-biegowy automat. Odmiana sedan będzie występować tylko z silnikiem 1.8. W późniejszym okresie gamę jednostek napędowych uzupełni turbodiesel.
Obie odmiany nowego kompaktu Hondy będą oferowane w wersjach wyposażenia: S, Comfort i Executive. W przypadku hatchbacka będzie dostępna jeszcze wersja Sport. W standardzie samochód posiada m.in.: system ABS z EBD, system kontroli stabilności i wspomagania ruszania na wzniesieniu, światła do jazdy dziennej LED, przednie i tylne szyby sterowane elektrycznie oraz lusterka boczne, centralny zamek, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne i 15-calowe felgi aluminiowe. W hatchbacku automatyczna klimatyzacja i radio CD/MP3 są dostępne dopiero od wersji Comfort, natomiast sedan ma te elementy w standardowej wersji S.