CX-5 ma rozpocząć nową erę w dziejach Mazdy. Jest to pierwsze auto, w którym zastosowano wszystkie najnowsze technologie Skyactiv: silniki, skrzynie biegów, nadwozie i podwozie.
Początkowo samochód będzie dostępny tylko z benzynową jednostką o pojemności dwóch litrów, która występuje z napędem na przednie lub cztery koła. W pierwszym przypadku silnik z bezpośrednim wtryskiem i wysokim stopniem sprężania 14:1 generuje moc 165 KM, a w drugim 160 KM. Standardowo motor współpracuje z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. W odmianie 4x4 opcjonalnie istnieje możliwość wyboru automatu. W późniejszym okresie do oferty dołączy turbodiesel.
Do wyboru są cztery wersje wyposażenia: SkyGo, SkyMotion, SkyEnergy i SkiPassion. W standardzie Mazda CX-5 posiada m.in.: ABS, system stabilności toru jazdy, kontrolę trakcji, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu, komplet poduszek powietrznych, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio CD/MP3 z 4 głośnikami, manualną klimatyzację oraz system składania foteli w drugim rzędzie Karakuri.
W bogatszych wersjach możemy liczyć na biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów, system nagłośnienia Bose, dwustrefową klimatyzację, system multimedialny HMI z nawigacją TomTom, tempomat, czujniki parkowania, kamerę cofania, system bezkluczykowy, skórzaną tapicerkę i felgi aluminiowe o rozmiarze od 17 lub 19 cali.