Realizacja tego projektu kosztowała ponad 625 mln zł, a wykonawcą była firma PORR. Nowy odcinek S16 stanowi przedłużenie trasy dwujezdniowej pomiędzy Biskupcem a Borkami, udostępnionej w 2014 roku. Trasa przebiega przez Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo i omija Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Na trasie powstały dwa węzły drogowe w Sorkwitach i Bagienicach oraz Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) w Marcinkowie.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Istniejąca DK16 została rozbudowana do układu 2x2 na odcinku o długości około 13 km, dostosowując ją do parametrów drogi ekspresowej. Zbudowano również około kilometrowy odcinek jednojezdniowej DK59, łączący rondo na końcu Zachodniej Obwodnicy Mrągowa ze skrzyżowaniem z S16. Powstał także jednojezdniowy wspólny przebieg DK16 i DK59 o długości około 2,3 km. W ramach projektu zbudowano urządzenia ochrony środowiska, w tym cztery przejścia dla dużych zwierząt, zabezpieczenia akustyczne oraz nasadzenia zieleni.
S16 Borki Wielkie – Mrągowo gotowa
Nowo otwarta trasa S16 przynosi liczne korzyści zarówno dla kierowców, jak i mieszkańców. Poprawi się bezpieczeństwo ruchu drogowego dzięki przejęciu ruchu tranzytowego z terenów zabudowanych, co zmniejszy ryzyko wypadków i kolizji. Nowa droga zmniejszy również oddziaływanie hałasu na tereny mieszkalne.
Droga krajowa nr 16 ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to najkrótsza trasa tranzytowa między Berlinem a krajami bałtyckimi oraz główna regionalna droga ze wschodu na zachód, łącząca najważniejsze ośrodki regionalne, takie jak Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iława i Ostróda, z trasami układu południkowego. DK16 jest kluczowym kanałem transportowym dla firm oraz ważnym szlakiem turystycznym, który wspiera lokalne drogi biegnące w osi północ-południe.
- Przeczytaj także: Mandat na stacji paliw to nie żart. Policja wlepia aż 3 tys. zł kary