Już pierwsze oceny są wyjątkowo pozytywne. Design, który powstał pod kierownictwem Michaela Mauera, już nie będzie tak kontrowersyjny jak w typie 970 (pierwsza generacja). Trzecie boczne okienko za tylnymi drzwiami prezentuje się już o wiele lepiej. Szyku dodają dwa przetłoczenia pokrywy silnika. Przednia część pojazdu jest obecnie bardziej agresywna. Tylna część dachu obniżona została o 2 cm. To auto prezentuje się jak…Porsche.

Do napędu zastosowano ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4.0 l,. który w wersji turbo ma moc 550 KM przy 5750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm w zakresie 1960-4500 obr./min. Ten silnik ma możliwość wyłączenia połowy cylindrów. Osiąga prędkość maksymalną 306 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,6 sekundy. Producent określa jego średnie zużycie paliwa na poziomie 9,3 l/100 km.

Widlasty silnik sześciocylindrowy o pojemności skokowej 2.9 l w wersji S ma moc 440 KM przy 5650 obr./min i maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie od 1750-5500 obr./min. Osiąga prędkość maksymalną 289 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,2 sekundy. Na 100 km potrzebuje średnio 8,1 l benzyny.

Turbodiesel V8 ma moc 422 KM przy 3500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm w zakresie od 1000 do 3250 obr./min. Wersja 4S Diesel osiąga prędkość maksymalną 285 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,3 sekundy. Średnio zużywa 6,7 l/100 km oleju napędowego.

Wszystkie jednostki napędowe współpracują z ośmiostopniową dwusprzęgłową przekładnią PDK. Poza wersją 4x4 oferowany będą dwie wersje plug-in-hybrid.

Druga generacja Porsche Panamera ma długość 5049 mm, szerokość 1937 mm i wysokość 1423 mm, przy rozstawie osi 2950 mm. Bagażnik ma pojemność 495 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy 1304 l. Oferowane są trzy średnice obręczy kół: 19-, 20- i 21-cali. Producent oferuje bogate wyposażenie standardowe, a za dopłatą można zamówić m.in. przednie diody Matrix.

Nowy model Porsche będzie produkowany w lipskiej fabryce, w której zainwestowano 0,5 mld euro i zatrudniono dodatkowo 600 osób. Poprzednia generacja, którą uznawano powszechnie za kontrowersyjną, wyprodukowano została w liczbie ponad 150 tys. egzemplarzy.

Nowe Porsche Panamera 4S kosztuje 113 027 euro, 4S Diesel – 116 954 euro, a wersja Turbo – 153 011 euro. Pierwsze samochody trafią do klientów 5 listopada 2016 r.