Projektanci nowej Sonaty czerpali inspiracje z efektownego modelu koncepcyjnego Le Fill Rouge, który przykuwał uwagę na stoisku Hyundai'a w Genewie w ubiegłym roku. Samochód, który trafi do produkcji seryjnej, nie prezentuje się aż tak efektownie, ale ma kilka oryginalnych detali.
Z całą pewnością zaliczają się do nich chromowane listwy na masce będące przedłużeniem świateł dziennych (Hyundai nazwał je „Hidden Lamps”) i biegnące dalej do obramowań szyb bocznych. Tył również prezentuje się ciekawie za sprawą lamp połączonych ze sobą świetlną listwą i wkomponowanego w klapę spojlera - na wzór tego z modeli i30 Fastback.
Auto jest o 45 mm dłuższe, 30 mm niższe i 25 mm szersze od poprzednika, dzięki czemu ma bardziej sportowe proporcje. Powiększono również rozstaw osi (o 25 mm), więc w aucie powinno być więcej miejsca. Projekt deski rozdzielczej również sprawia świetne wrażenie. Podsumowując, szykuje się bardzo atrakcyjny model, który mógłby konkurować np. z Volkswagenem Arteonem.
Najnowsza, ósma odsłona Sonaty ma zostać oficjalnie zaprezentowana podczas salonu w Nowym Jorku (rozpocznie się 17 kwietnia od dnia prasowego). Czy trafi do Polski? Tego jeszcze nie wiadomo, ale szanse na to są niewielkie. Hyundai nie oferuje w Europie modelu Sonata od 2009 roku, czyli debiutu szóstej generacji.
Czy wiesz co się stanie jeśli jednocześnie wciśniesz gaz i hamulec? Odpowiedź znajdziesz w serwisie zapytaj.onet.pl.