Aktualna edycja samochodu zdobyła swoją lojalną grupę klientów, od momentu kiedy zadebiutował on na rynku w 1998 roku, lecz równie dużo potencjalnych klientów odrzucał ten niekonwencjonalny design w stylu retro. Z powodu ostatnich kłopotów finansowych marki, Jaguar nie może sobie pozwolić na to by następca modelu poniósł porażkę.

Projektanci oraz inżynierowie wzięli się zatem do pracy, z której wyszło futurystyczne dzieło o nazwie kodowej X250. Jak można zauważyć po zdjęciach samochodu, stylizacja retro została całkowicie porzucona. Prawdopodobnie inspiracją do stworzenia tego modelu było studium koncepcyjne o nazwie RD6. Spoglądając na przód samochodu, pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest owalny grill wykonany z siatki, przedzielony chromowaną kreską na której znajduje się logo Jaguara. Radykalnej zmianie uległy reflektory samochodu, które są teraz połączone w kloszu o kształcie łezki. Poniżej znajdują się halogenowe lampy przeciwmgielne gustownie wmontowane w zderzak.

Z boku samochód prezentuje się raczej jako sportowe coupe, niż wersja sedan. Wszystko przez linię nadwozia opadającą na wysokości tylnych drzwi. Z tyłu samochodu zaprojektowano reflektory w stylu łudząco przypominającym wprowadzony niedawno do sprzedaży model XK. Po całym nadwoziu przewijają się chromowane wstawki. Większość elementów nadwozia została wykonana z aluminium, aby obniżyć sukcesywnie wagę pojazdu.

Wewnątrz samochodu zamontowano konsolę środkową bardzo podobna do modelu XK. Została ona wykonana ze skóry przez którą przewijają się metalowe elementy pokryte chromem. Przełączniki oraz duży przycisk 'start' dla silnika również będą pochodzić od siostrzanego modelu. Największe zmiany dotknęły jednak miejsca dla pasażerów oraz przestrzeni bagażowej. Pomimo tego, że wymiary samochodu są takie same jak przypadku aktualnej generacji, to rozstaw osi został zmieniony, dzięki czemu w środku zwiększy się miejsce.

Najprawdopodobniej wachlarz silników zostanie niezmieniony w porównaniu z obecną wersją samochodu. Jednakże pojawić się może nowa, 300 konna jednostka o pojemności 4,2 litra prosto z modelu XK. Z silnikiem połączona zostanie najnowsza sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów wyprodukowana przez Jaguara.

Ceny nowego pojazdu nie zostały jeszcze oszacowane, więc ich ogłoszenia należy oczekiwać wraz z premierą, która odbędzie się już podczas głównych targów motoryzacyjnych w przyszłym roku.