Trzecia generacja Peugeota 308 po raz kolejny rzuca stylistyczne wyzwanie Golfowi i spółce. Pod względem designu to zdecydowanie jeden z najbardziej udanych zawodników grających w klasie kompaktowej. Został zbudowany na modularnej platformie EMP2 umożliwiającej łatwe zaimplementowanie technologii hybrydowej. Ale spokojnie, benzyniaki i diesle wciąż pozostają w ofercie. Nowy Peugeot 308 w salonach pojawi się już jesienią. Ile trzeba będzie za niego zapłacić?
Nowy Peugeot 308 – ceny i silniki
Cennik modelu składa się z pięciu wersji wyposażeniowych i pięciu silników, choć może wypadałoby bardziej napisać “trzech napędów w pięciu wariantach mocy”. Dlaczego? Tak naprawdę do wyboru będziemy mieli jeden silnik benzynowy (1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM), jedną jednostkę wysokoprężną (1.5 Blue HDI o mocy 130 KM) albo hybrydę plug-in w 180- lub 225-konnej wersji.
Za najtańszą odmianę Active Pack z podstawowym silnikiem benzynowym i 6-biegową skrzynią manualną trzeba zostawić w salonie aż 87 800 zł. 308 z mocniejszym benzyniakiem (130 KM) kosztuje przynajmniej 92 200 zł (jeśli zdecydujesz się pozostać przy ręcznej skrzyni) lub 100 700 zł (jeśli chcesz, by biegi zmieniał za ciebie automat). Wariant wysokoprężny startuje z poziomu 102 000 zł, a dopłata do 8-biegowej automatycznej przekładni wynosi 8 500 zł. Najwyżej w hierarchii stoją hybrydy – 180-konne auto to wydatek co najmniej 139 200 zł. Najdroższa jest 225-konna hybryda, która występuje tylko w dwóch wersjach: GT (167 100 zł) i GT Pack (176 000 zł).
Nowy Peugeot 308 – wyposażenie
W wyposażeniu standardowym (Active Pack) znajdują się: 16-calowe felgi stalowe z kołpakami (16-calowe alufelgi w innych wersjach silnikowych i 17-calowe alufelgi w hybrydzie), czujniki parkowania z tyłu, Reflektory LED, el. sterowane i składane lusterka boczne, el. hamulec postojowy, materiałowa tapicerka, wielofunkcyjna, skórzana kierownica, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu, dwa gniazda USB-C z przodu, 10-calowy ekran dotykowy, 10-calowy wyświetlacz za kierownicą, bezprzewodowy interfejs Mirror Screen oraz systemy automatycznego hamowania i aktywnego monitorowania pasa ruchu.
Tak obszerna lista tłumaczy po części wysoko ustawiony przez Francuzów próg wejściowy. Czy słusznie? Z jednej strony, wiele z wymienionych powyżej elementów wymaga u konkurentów słonej dopłaty. Z drugiej, nie każdy przecież musi chcieć mieć to wszystko na pokładzie. Tak czy inaczej, gdyby ktoś potrzebował jednak więcej, to ma do wyboru jeszcze cztery wersje, których dokładny ekwipunek (i ceny) przedstawiamy na zdjęciach w galerii.
Nowy Peugeot 308 - polski cennik
Active Pack | Allure | Allure Pack | GT | GT Pack | |
Hybrid 225 EAT8 | - | - | - | 167 100 zł | 176 000 zł |
Hybrid 180 EAT8 | 139 200 zł | 146 700 zł | 150 100 zł | 160 200 zł | 169 100 zł |
PureTech 130 EAT8 | 100 700 zł | 110 400 zł | 113 800 zł | 123 900 zł | 132 800 zł |
PureTech 130 M6 | 92 200 zł | 101 900 zł | 105 300 zł | - | - |
PureTech 110 M6 | 87 800 zł | - | - | - | - |
BlueHDI 130 EAT8 | 110 500 zł | 120 200 zł | 123 600 zł | 133 700 zł | 142 600 zł |
BlueHDI 130 M6 | 102 000 zł | 111 700 zł | 115 100 zł | - | - |