Auto Świat Wiadomości Aktualności Znamy już ceny nowego Peugeota 308. Szykujcie sakwy, bo nie jest tanio

Znamy już ceny nowego Peugeota 308. Szykujcie sakwy, bo nie jest tanio

Nowy Peugeot 308 właśnie zalicza rynkowy debiut w Polsce. Z tej okazji francuska marka pochwaliła się cenami kompaktowego modelu w wersji hatchback. Za najtańszy samochód w wersji Active Pack ze 110-konnym silnikiem 1.2 PureTech trzeba będzie zapłacić 87 800 zł. Cennik zamyka kwota 176 tys. zł!

Peugeot 308
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Peugeot
Peugeot 308

Trzecia generacja Peugeota 308 po raz kolejny rzuca stylistyczne wyzwanie Golfowi i spółce. Pod względem designu to zdecydowanie jeden z najbardziej udanych zawodników grających w klasie kompaktowej. Został zbudowany na modularnej platformie EMP2 umożliwiającej łatwe zaimplementowanie technologii hybrydowej. Ale spokojnie, benzyniaki i diesle wciąż pozostają w ofercie. Nowy Peugeot 308 w salonach pojawi się już jesienią. Ile trzeba będzie za niego zapłacić?

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowy Peugeot 308 – ceny i silniki

Cennik modelu składa się z pięciu wersji wyposażeniowych i pięciu silników, choć może wypadałoby bardziej napisać “trzech napędów w pięciu wariantach mocy”. Dlaczego? Tak naprawdę do wyboru będziemy mieli jeden silnik benzynowy (1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM), jedną jednostkę wysokoprężną (1.5 Blue HDI o mocy 130 KM) albo hybrydę plug-in w 180- lub 225-konnej wersji.

Za najtańszą odmianę Active Pack z podstawowym silnikiem benzynowym i 6-biegową skrzynią manualną trzeba zostawić w salonie aż 87 800 zł. 308 z mocniejszym benzyniakiem (130 KM) kosztuje przynajmniej 92 200 zł (jeśli zdecydujesz się pozostać przy ręcznej skrzyni) lub 100 700 zł (jeśli chcesz, by biegi zmieniał za ciebie automat). Wariant wysokoprężny startuje z poziomu 102 000 zł, a dopłata do 8-biegowej automatycznej przekładni wynosi 8 500 zł. Najwyżej w hierarchii stoją hybrydy – 180-konne auto to wydatek co najmniej 139 200 zł. Najdroższa jest 225-konna hybryda, która występuje tylko w dwóch wersjach: GT (167 100 zł) i GT Pack (176 000 zł).

Nowy Peugeot 308 – wyposażenie

Przeczytaj też:

W wyposażeniu standardowym (Active Pack) znajdują się: 16-calowe felgi stalowe z kołpakami (16-calowe alufelgi w innych wersjach silnikowych i 17-calowe alufelgi w hybrydzie), czujniki parkowania z tyłu, Reflektory LED, el. sterowane i składane lusterka boczne, el. hamulec postojowy, materiałowa tapicerka, wielofunkcyjna, skórzana kierownica, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu, dwa gniazda USB-C z przodu, 10-calowy ekran dotykowy, 10-calowy wyświetlacz za kierownicą, bezprzewodowy interfejs Mirror Screen oraz systemy automatycznego hamowania i aktywnego monitorowania pasa ruchu.

Tak obszerna lista tłumaczy po części wysoko ustawiony przez Francuzów próg wejściowy. Czy słusznie? Z jednej strony, wiele z wymienionych powyżej elementów wymaga u konkurentów słonej dopłaty. Z drugiej, nie każdy przecież musi chcieć mieć to wszystko na pokładzie. Tak czy inaczej, gdyby ktoś potrzebował jednak więcej, to ma do wyboru jeszcze cztery wersje, których dokładny ekwipunek (i ceny) przedstawiamy na zdjęciach w galerii.

Nowy Peugeot 308 - polski cennik

Active PackAllureAllure PackGTGT Pack
Hybrid 225 EAT8---167 100 zł176 000 zł
Hybrid 180 EAT8139 200 zł146 700 zł150 100 zł160 200 zł169 100 zł
PureTech 130 EAT8100 700 zł110 400 zł113 800 zł123 900 zł132 800 zł
PureTech 130 M692 200 zł101 900 zł105 300 zł--
PureTech 110 M687 800 zł----
BlueHDI 130 EAT8110 500 zł120 200 zł123 600 zł133 700 zł142 600 zł
BlueHDI 130 M6102 000 zł111 700 zł115 100 zł--
Autor Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji