Auto Świat Używane Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość

Używany Peugeot 308 II - stara nazwa, nowa jakość

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak

Nieźle wygląda, dobrze jeździ, ma atrakcyjną cenę i nie psuje się co chwila – Peugeot 308 2. generacji to jedna z ciekawszych propozycji w klasie kompakt. Ale na niektóre silniki trzeba uważać!

Peugeot 308Żródło: Auto Świat / Adam Mikuła
  • Peugeot 308 II generacji wytwarzany jest od 2013 r., wyposażano go w silniki od 1,2 do 2,0 l
  • To auto bardzo zaawansowane technicznie, przynajmniej jak na klasę kompakt
  • Najtańsze egzemplarze wymagały wydania 25 000 zł

Jak za dawnych czasów: przed rynkowym debiutem 308 2. generacji przeszło wyczerpujące testy drogowe – testowe egzemplarze pokonały 2,5 mln km po drogach, a także zaliczyły 2,5 tys. godzin testów na próbnych stanowiskach wibracyjnych, 250 tys. cykli działania klimatyzacji, 4,3 mln dotknięć ekranu dotykowego. To bardzo słuszne podejście, jako że samochód jest praktycznie całkowicie nową konstrukcją, na dodatek bardzo zaawansowaną technicznie (przynajmniej jak na klasę kompakt). Jak to zwykle bywa, wynikają z tego pozytywne kwestie, ale nie brakuje też negatywnych.

Autor Andrzej Jedynak
Andrzej Jedynak
Powiązane tematy:PeugeotPeugeot