2-litrowy nowoczesny diesel zastąpi jednostkę 2.2 litra TDCi. Nowy silnik Diesla montowany będzie początkowo w Transitach i Transitach Custom w trzech wariantach mocy: 105, 130 oraz 170 KM.
Każdy wariant jest od kilku do kilkunastu KM mocniejszy od poprzednika 2.2 TDCi. Wyższy jest też moment obrotowy. W przyszłości silnik 2.0 EcoBlue będzie oferowany także jako jednostka rozwijająca ponad 200 KM – trafi pod maski samochodów osobowych Forda.
Nowy diesel Forda to bardzo wyrafinowana technicznie konstrukcja – np. wtryskiwacze w czasie jednego cyklu spalania (trwa ułamek sekundy) wykonują 6 wtrysków paliwa do sprężonego w cylindrze silnika powietrza. Każdy z tych mikrowtrysków trwa tysięczne części sekundy, a ilość paliwa wtryskiwanego to mniej więcej objętość... jednego kryształka cukru.
Podzielenie wtrysku oleju napędowego na 6 cykli zapewnia lepsze spalanie i cichą pracę silnika oraz niższą toksyczność spalin.
Pierwsze Transity oraz Transity Customy z nowym silnikiem Diesla 2.0 EcoBlue pojawią się w salonach dilerów Forda w połowie 2016 roku.
Galeria zdjęć
Nowy silnik 2.0 EcoBlue Forda: 3 warianty mocy – 105, 130 i 170 KM
Ford Transit – nowy silnik dostępny od połowy 2016 r.
Ford Transit – nowy silnik dostępny od połowy 2016 r.
Ford Transit – wnętrze
Ford Transit – kokpit
Ford Transit – ekran informujący o pozionie środka AdBlue zmniejszającego toksyczność spalin
Produkcja nowego silnika Forda
Ford Transit Custom z nowym silnikiem Diesla 2.0 EcoBlue
Ford Transit Custom z nowym silnikiem Diesla 2.0 EcoBlue