- Oddano do użytku pierwszej obwodnicy w ramach Programu budowy 100 obwodnic w woj. zachodniopomorskim
- Nowa obwodnica uwolniła mieszkańców miasta od ruchu tranzytowego
- Obwodnica ma 5,6 km i jest drogą klasy GP
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Do tej pory kierowcy jadący DK31 musieli przejechać przez Gryfino. Droga krajowa przebiegała głównymi ulicami Gryfina. Dodatkowo była też jedyną drogą w południowej części miasta. Kumulował się na niej zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. W tej części DK31 jest także wiele skrzyżowań, przejść dla pieszych. Niektórym pojazdom przejazd utrudnia także wiadukt kolejowy, pod którym nie mogą przejeżdżać pojazdy wyższe niż 2,7 m.
Poznaj kontekst z AI
- Przeczytaj także: Pan Jarosław sprzedał starego Focusa, za jakiś czas odezwał się klient i chciał pieniędzy. Niepokojący trend
Obwodnica Gryfina - kierowcy mogą już nią jeździć
Teraz cały tranzyt - od Szczecina w kierunku Chojny - może już ominąć Gryfino obwodnicą. Mieszkańcy odetchną z ulgą od ruchu tranzytowego, a kierowcy w kilka minut będą mogli ominąć miasto nową trasą. Nowa trasa o długości 5,6 km omija miasto od wschodu.
Obwodnica Gryfina w ciągu DK31 jest drogą klasy GP, czyli drogą główną ruchu przyspieszonego. Powstały na niej cztery ronda: na początku i na końcu, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową (ul. Armii Krajowej). Dla mieszkańców powstały cztery przejścia pod obwodnicą. Poprowadzone są tam ścieżki pieszo-rowerowe i szlaki prowadzące z miasta do terenów leśnych. Wybudowane zostało też przejście dolne dla średnich zwierząt.
Pierwsza taka obwodnica na Pomorzu Zachodnim
Obwodnica Gryfina to pierwsza oddana do ruchu inwestycja z Programu budowy 100 obwodnic w województwie zachodniopomorskim. Poza nią, w rozpisanym na lata 2020-2030 rządowym Programie budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim znajduje się jeszcze osiem inwestycji.
GDDKiA informuje, że prace przy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 są już na ukończeniu i inwestycja ma być gotowa w II kwartale przyszłego roku. W tym roku dyrekcja podpisała także umowy na zaprojektowanie i budowę czterech innych obwodnic – Szwecji, Rusinowa i Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. Dla obwodnicy Szwecji przygotowany jest już projekt budowlany. W ubiegłym tygodniu złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 pod koniec września ruszył przetarg na budowę. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic (nowy węzeł łączący A6 z DK13).
Przygotowywany jest także przetarg na realizację obwodnicy Złocieńca w ciągu DK20. Dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, będzie wymagane ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej.
- Przeczytaj także: A jednak. Kochany przez Polaków SUV dostanie nowy spalinowy silnik. "Wielki powrót" [Ceny]