- Oddano do użytku pierwszej obwodnicy w ramach Programu budowy 100 obwodnic w woj. zachodniopomorskim
- Nowa obwodnica uwolniła mieszkańców miasta od ruchu tranzytowego
- Obwodnica ma 5,6 km i jest drogą klasy GP
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Do tej pory kierowcy jadący DK31 musieli przejechać przez Gryfino. Droga krajowa przebiegała głównymi ulicami Gryfina. Dodatkowo była też jedyną drogą w południowej części miasta. Kumulował się na niej zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. W tej części DK31 jest także wiele skrzyżowań, przejść dla pieszych. Niektórym pojazdom przejazd utrudnia także wiadukt kolejowy, pod którym nie mogą przejeżdżać pojazdy wyższe niż 2,7 m.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Pan Jarosław sprzedał starego Focusa, za jakiś czas odezwał się klient i chciał pieniędzy. Niepokojący trend
Obwodnica Gryfina - kierowcy mogą już nią jeździć
Teraz cały tranzyt - od Szczecina w kierunku Chojny - może już ominąć Gryfino obwodnicą. Mieszkańcy odetchną z ulgą od ruchu tranzytowego, a kierowcy w kilka minut będą mogli ominąć miasto nową trasą. Nowa trasa o długości 5,6 km omija miasto od wschodu.
Obwodnica Gryfina w ciągu DK31 jest drogą klasy GP, czyli drogą główną ruchu przyspieszonego. Powstały na niej cztery ronda: na początku i na końcu, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową (ul. Armii Krajowej). Dla mieszkańców powstały cztery przejścia pod obwodnicą. Poprowadzone są tam ścieżki pieszo-rowerowe i szlaki prowadzące z miasta do terenów leśnych. Wybudowane zostało też przejście dolne dla średnich zwierząt.
Pierwsza taka obwodnica na Pomorzu Zachodnim
Obwodnica Gryfina to pierwsza oddana do ruchu inwestycja z Programu budowy 100 obwodnic w województwie zachodniopomorskim. Poza nią, w rozpisanym na lata 2020-2030 rządowym Programie budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim znajduje się jeszcze osiem inwestycji.
GDDKiA informuje, że prace przy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 są już na ukończeniu i inwestycja ma być gotowa w II kwartale przyszłego roku. W tym roku dyrekcja podpisała także umowy na zaprojektowanie i budowę czterech innych obwodnic – Szwecji, Rusinowa i Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. Dla obwodnicy Szwecji przygotowany jest już projekt budowlany. W ubiegłym tygodniu złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 pod koniec września ruszył przetarg na budowę. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic (nowy węzeł łączący A6 z DK13).
Przygotowywany jest także przetarg na realizację obwodnicy Złocieńca w ciągu DK20. Dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, będzie wymagane ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej.
- Przeczytaj także: A jednak. Kochany przez Polaków SUV dostanie nowy spalinowy silnik. "Wielki powrót" [Ceny]