Auto Świat Wiadomości Aktualności Obwodnica Gryfina oddana do użytku. Kierowcy nie muszą już jeździć przez miasto

Obwodnica Gryfina oddana do użytku. Kierowcy nie muszą już jeździć przez miasto

GDDKiA poinformowała, że kierowcy mogą już korzystać z pierwszej obwodnicy, zbudowanej w ramach Programu budowy 100 obwodnic w woj. zachodniopomorskim. Dzięki niej nie trzeba już będzie przejeżdżać przez środek miasta.

Obwodnica GryfinaGDDKiA
  • Oddano do użytku pierwszej obwodnicy w ramach Programu budowy 100 obwodnic w woj. zachodniopomorskim
  • Nowa obwodnica uwolniła mieszkańców miasta od ruchu tranzytowego
  • Obwodnica ma 5,6 km i jest drogą klasy GP
  • Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem

Do tej pory kierowcy jadący DK31 musieli przejechać przez Gryfino. Droga krajowa przebiegała głównymi ulicami Gryfina. Dodatkowo była też jedyną drogą w południowej części miasta. Kumulował się na niej zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. W tej części DK31 jest także wiele skrzyżowań, przejść dla pieszych. Niektórym pojazdom przejazd utrudnia także wiadukt kolejowy, pod którym nie mogą przejeżdżać pojazdy wyższe niż 2,7 m.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Obwodnica Gryfina - kierowcy mogą już nią jeździć

Teraz cały tranzyt - od Szczecina w kierunku Chojny - może już ominąć Gryfino obwodnicą. Mieszkańcy odetchną z ulgą od ruchu tranzytowego, a kierowcy w kilka minut będą mogli ominąć miasto nową trasą. Nowa trasa o długości 5,6 km omija miasto od wschodu.

Mapa - obwodnica Gryfina w ciągu DK31
Mapa - obwodnica Gryfina w ciągu DK31GDDKiA

Obwodnica Gryfina w ciągu DK31 jest drogą klasy GP, czyli drogą główną ruchu przyspieszonego. Powstały na niej cztery ronda: na początku i na końcu, na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową (ul. Armii Krajowej). Dla mieszkańców powstały cztery przejścia pod obwodnicą. Poprowadzone są tam ścieżki pieszo-rowerowe i szlaki prowadzące z miasta do terenów leśnych. Wybudowane zostało też przejście dolne dla średnich zwierząt.

Pierwsza taka obwodnica na Pomorzu Zachodnim

Obwodnica Gryfina to pierwsza oddana do ruchu inwestycja z Programu budowy 100 obwodnic w województwie zachodniopomorskim. Poza nią, w rozpisanym na lata 2020-2030 rządowym Programie budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim znajduje się jeszcze osiem inwestycji.

GDDKiA informuje, że prace przy obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 są już na ukończeniu i inwestycja ma być gotowa w II kwartale przyszłego roku. W tym roku dyrekcja podpisała także umowy na zaprojektowanie i budowę czterech innych obwodnic – Szwecji, Rusinowa i Wałcza na DK22 oraz Stargardu na DK20. Dla obwodnicy Szwecji przygotowany jest już projekt budowlany. W ubiegłym tygodniu złożono wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Dla obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 pod koniec września ruszył przetarg na budowę. Inwestycja będzie realizowana wspólnie z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic (nowy węzeł łączący A6 z DK13).

Przygotowywany jest także przetarg na realizację obwodnicy Złocieńca w ciągu DK20. Dla obwodnicy Człopy w ciągu DK22, w związku z rozstrzygnięciem sądu, będzie wymagane ponowne uzyskanie decyzji środowiskowej.

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków