Główny Inspektorat Transportu Drogowego, który zarządza systemem automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym CANARD, zapowiadał wprowadzenie w 2023 r. kolejnych 39 odcinkowych pomiarów prędkości. Pierwszy z nich, znajdujący się przy drodze ekspresowej S7 pomiędzy Warszawą i Radomiem w okolicach miejscowości Białobrzegi, został już zainstalowany i jest praktycznie gotowy do działania.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoOd strony Warszawy w kierunku Radomia pierwsza z dwóch bramownic ustawiona została pomiędzy węzłami Białobrzegi Północ i Białobrzegi Południe. Od drugiej bramownicy, znajdującej się w pobliżu miejscowości Nowy Gózd, dzieli ją odległość ok. 14 km. Na całym fragmencie objętym odcinkowym pomiarem prędkości obowiązuje ograniczenie prędkości do 120 km/h.
Monika Niżniak, rzeczniczka prasowa w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego (GITD), przekazała nam, że montaż urządzeń już się zakończył i w środę (24 maja) drogowcy montowali już oznakowanie, które będzie informowało o początku i końcu pomiarowego odcinka. Ponieważ system jeszcze nie zaczął działać, oznakowanie na razie będzie zasłonięte.
Folia zasłaniająca znaki zostanie zdjęta po przeprowadzeniu ostatnich testów — te mają potrwać ok. 2-3 dni — i wydaniu zgody na rozpoczęcie pomiarów. Niżniak dodała, że informacja o rozpoczęciu pracy systemu zostanie opublikowana, aby kierowcy nie czuli się zaskoczeni, ale już teraz wiadomo, że GITD chce, żeby prędkość mierzona była już w czerwcu br.
Kierowcy jadący drogą S7 powinni zwracać uwagę na oznakowanie, bo same bramownice są niepozorne. Na ażurowej konstrukcji zamontowane są jedynie dwie kamery (jedna skierowana na jezdnię w kierunku Radomia, druga na jezdnię w stronę Warszawy), które monitorują wszystkie pasy ruchu na obu jezdniach.
Już niebawem GITD rozpocznie montaż kolejnych urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości. Ten zostanie zainstalowany na autostradzie A4 pomiędzy węzłami Kąty Wrocławskie a Kostomłoty. Jak poinformowała PAP, 39 nowych urządzeń obejmie łącznie ok. 200 km dróg, a po zakończeniu obecnego etapu rozbudowy systemu, CANARD będzie dysponował 73 tego rodzaju urządzeniami i monitorował łącznie ok. 400 km dróg.