Rodzina Audi A5 to eleganckie samochody o dynamicznych sylwetkach, teraz styliści uwydatnili ich charakter. Z przodu odnajdziemy zmienione atrapę chłodnicy, wloty powietrza i reflektory przeciwmgielne. Z przeprowadzonymi modyfikacjami dobrze współgra przeprofilowana maska. Nową odważniejsza stylistykę otrzymały także przednie i tylne światła.Auto urosło, a raczej niezauważalnie zwiększyło swą długość zewnętrzną – o 1 mm. A 5 Sportback mierzy 4,71 m, a Coupé i Cabriolet 4,63 metra. Liczba dostępnych kolorów nadwozia wzrosła do 16, a składany dach w wersji Cabrio dostępny jest w 4 kolorach. Osoby, które chcą dodać Audi jeszcze bardziej indywidualnego charakteru mogą zakupić pakiet S line.We wnętrzu A5 odnajdziemy subtelne zmiany. Miłośnicy marki dostrzegą nowe kierownice. Teraz funkcje wentylacji siedzeń można bezpośrednio obsługiwać przyciskami. Zmianie uległ kształt kluczyka, dźwigni zmiany biegów, przyciski regulacji dynamiki jazdy oraz obsługi klimatyzacji. Wszystkie wyświetlacze maja teraz białą barwę podświetlenia. Tapicerka i elementy wykończeniowe wnętrza otrzymały nowe kolory. W Coupé i Sportback skórę Valcona zastąpiono inną – Feinnappa.Klienci wybierający pakiet S line otrzymają 18 calowe felgi i sportowe zawieszenie. Samochód jest teraz niższy o 10 mm. Wnętrze zostało utrzymane w czarnej tonacji.Wszystkie jednostki napędowe A5 są doładowane i posiadają bezpośredni wtrysk paliwa. Najmniejszy silnik dysponuje momentem obrotowym 320 Nm. Każdy z silników posiada systemy Start-Stop i odzyskiwania energii. Dostępne jednostki to trzy benzynowce oraz cztery diesle.Silnik 1.8 TFSI otrzymał nowy systemy sterowania zaworami, regulacji temperatury oraz zmodyfikowane układ wtryskowy i turbosprężarkę. W modelu Coupé silnik ten zużywa średnio 5,7 litra na 100 km. Moc ulepszonej jednostki to 170 KM.Moc silnika 2.0 TFSI nie uległa zmianie – 211 KM, ale do oferty dołączyła nowa jednostka 3.0TFSI V6 doładowana kompresorem, produkująca 272 KM mocy.Swoimi parametrami imponują także turbodiesle 2.0 TDI ma moc 170 KM i zadowalaja się średnio 4,7 litrami paliwa (A5 Coupé) na 100 km. Uzupełnieniem oferty są trzy wysokoprężne V6 w tym3.0 TDI o mocy 204 KM, którego średnie spalanie paliwa wynosi 4,9 litra na 100 km. W późniejszym czasie rodzinę diesli uzupełni wersja clean diesel.W zależności od typu napędu: na przód lub quattro do wyboru mamy różne skrzynie biegów. Najbardziej zaawansowaną technologicznie jest S tronic współpracująca z wersją napędzaną na 4 koła. W normalnym trybie jazdy przekazuje większość siły na tył. W przypadku zmiany warunków do 70 % może być przekazywane na przód, a na tylną oś maksymalnie 85%. Umożliwia ona także rozdysponowanie momentu obrotowego pomiędzy każdym z czterech kół zwiększając precyzję prowadzenia. Do wszystkich modeli quattro możemy zamówić sportowy mechanizm różnicowy.Nowe A5 posiada jeszcze więcej systemów wspomagających kierowcę, w tym seryjny system, który zaleca przerwę podczas podróży. Audi side assist pomaga przy zmianie pasa ruchu ingerując w pracę elektromechanicznego układu kierowniczego. Adaptive cruise control pozwala utrzymać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu.Zmodernizowany system Infotainment ma w wersji podstawowej radio z CD oraz osiem głośników. Najbardziej rozbudowana jego opcja to MMI Navigation. Posiada ona w zestawie twardy dysk, siedmiocalowy monitor, z grafiką 3D oraz odtwarzacz DVD. Liczba przycisków służących do obsługi została zredukowana o połowę. Dodatkowo oferowany jest teraz opcjonalny telefon online Bluetooth. Funkcja Audi connect pozwala korzystać z Google poprzez nawigację ze zdjęciami z Google Earth, aż po hotspot WLAN. Dzięki ostatniemu pasażerowie mogą dowolnie korzystać z dostępu do internetu. Ciekawostką jest system informujący o korkach Audi online, jak gwarantuje producent lepszy od TMC.Wszystkie wersje S5 zostały ulepszone, otrzymały one wzmocniony silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM, który zużywa o 20 % mniej paliwa niż jego poprzednik. Średnia konsumpcja to 8,1 litra na 100 km. S5 Coupé przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,9, jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.