Auto Świat Wiadomości Aktualności Ten Citroen przejechał już 830 tys. km. Trudno w to uwierzyć, ale nic mu nie dolega

Ten Citroen przejechał już 830 tys. km. Trudno w to uwierzyć, ale nic mu nie dolega

Citroën Xsara Picasso, jeden z pierwszych aut z segmentu minivanów udowadnia, że francuskie auta potrafią być równie bezawaryjne, co auta z Japonii. Egzemplarz tego auta z Wielkiej Brytanii niedawno przeszedł przegląd techniczny bez żadnych zastrzeżeń, mimo że licznik wskazuje już ok. 829 tys. km.

Citroen Xsara Picasso przejechała ok. 830 tys. km i dalej jeździ
Citroen Xsara Picasso przejechała ok. 830 tys. km i dalej jeździAuto Świat/LinkedIn
  • Ten egzemplarz Citroena Xsara Picasso udowadnia, że francuskie auta mogą być równie bezawaryjne co auta z Japonii
  • Brytyjski egzemplarz tego auta przeszedł przegląd techniczny bez zastrzeżeń przy przebiegu 829 tys. km
  • Według właściciela auto pokonało ten ogromny przebieg bez większych remontów

Jakie samochody są trwałe i niezawodne? Zapewne większość powiedziałaby, że japońskie, a reszta wspomniałaby też coś o autach z Niemiec. Mało kto jednak do tej grupy dołoży także samochody pochodzące z Francji. Niestety, przez ostatnie lata utarło się przekonanie, że pojazdy z Francji raczej nie grzeszą trwałością i często stoją w warsztatach.

Citroen Xsara Picasso z przebiegiem 830 tys. km

Jak pokazuje jeden z brytyjskich egzemplarzy Citroena Xsara Picasso, to tylko krzywdzące stereotypy. W serwisie LinkedIn pojawiła się bowiem informacja o samochodzie, który pokonał ponad pół miliona mil, czyli ok. 829 tys. km bez remontu jednostki napędowej. Co więcej, pojazd ten właśnie przeszedł badanie techniczne i jest gotowy do dalszej eksploatacji. Egzemplarz z imponującym przebiegiem jest z początku produkcji i ma pod maską silnik diesla.

Citroen Xsara Picasso przejechała ok 830 tys km i dalej jeździ
Citroen Xsara Picasso przejechała ok 830 tys km i dalej jeździLinkedIn

Ten Citroen przeszedł przegląd, ale nie obyło się bez problemów

Nie obyło się jednak bez żadnych problemów, ponieważ lata eksploatacji odcisnęły swoje piętno na karoserii. Opisywany samochód zmagał się z rdzą - typową bolączką tego modelu, przez co w 2024 r. nie przeszedł badania. Trafił on jednak do blacharza i dziś problem korozji już nie istnieje.

Citroeny Xsara Picasso stają się coraz rzadszym widokiem na polskich drogach, co jest spowodowane właśnie podatnością na korozję tego egzemplarza. W serwisach z ogłoszeniami wciąż jednak można znaleźć sporo dostępnych egzemplarzy. Ich ceny wahają się od 4000 do 15000, a przebiegi - od 100 tys. do 600 tys. km. Dominują wersje z benzynowym silnikiem 1.6, który zyskał reputację niezawodnego i wytrzymałego motoru, nawet bardziej niż ceniony diesel 2.0 HDi.

Auta z Francji przez lata były uważane za niezniszczalne

Jak widać, auta z Francji również potrafią być bezawaryjne i długowieczne, co zresztą jeszcze w latach 80. i 90. było oczywiste. Niestety, kilka wpadek na początku XXI w. sprawiło, że teraz wielu uważa, że są to ryzykowne samochody.

Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (1999-2010)
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi (1999-2010)Auto Świat
Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków