Niestety, tanio już było. Nie tylko nowa Astra zdrożała, ale to samo czeka wszystkie kolejne generacje aut, które spełniać będą przyszłe normy emisji spalin. W przypadku Astry „ekologia” wywołała także inne skutki – z oferty zniknęły wszystkie silniki czterocylindrowe.
Największy motor będzie miał teraz 1,5 l pojemności oraz... trzy cylindry. Będzie to diesel, bo topowy motor benzynowy (oczywiście także R3) może pochwalić się pojemnością tylko 1,4 l i mocą 145 KM. To konstrukcja Opla, podobnie zresztą jak bazowy benzyniak 1.2 Turbo – wbrew pozorom jednostka ta to nie 1.2 PureTech z PSA. Wszystkie silniki, które trafią do odświeżonej Astry, opracowano jeszcze zanim Opla przejął francuski koncern.
Nowe jednostki (w tym benzynowe) mają filtr cząstek stałych, a diesle – także układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z AdBlue. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6d.
Standardem jest teraz skrzynia 6-biegowa, nawet w najsłabszych wersjach. W opcji z silnikiem 1.5D/122 KM dostępny będzie 9-stopniowy „automat”. Co ciekawe, udało się także obniżyć współczynnik oporu powietrza, co ma dodatkowo przełożyć się na niższe spalanie i poprawę emisji CO2.
Zobacz także
Opel Astra - drobne zmiany wizualne i nowe multimedia
Z zewnątrz nową Astrę poznać można po nieco przeprojektowanym przodzie (m.in. grill, wloty powietrza), zaś tylna część nadwozia została w zasadzie bez zmian. Zamówić będzie można też nowe „sportowe” zawieszenie, w pakiecie z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym.
W środku pojawił się wirtualny prędkościomierz. Czemu nie wirtualne zegary? Ano dlatego, że zarówno obrotomierz, jak i wskaźnik paliwa zostają analogowe. Nowość także w kwestii multimediów oraz systemów wspomagających: opcjonalnie dostępna będzie m.in. znana z modelu Insignia duża nawigacja (Multimedia Navi Pro; ekran 8-calowy) i audio od Bose, a Android Auto oraz Apple CarPlay będą standardem w każdej wersji. Zmodernizowaną Astrę można już zamawiać.
Opel Astra Hatchback ceny:
Silnik i skrzynia biegów | Edition | GS Line | Elegance | Ultimate hatchback/kombi |
1.2 Turbo 110 KM M6 | 76 500 zł | 79 700 zł | 82 200 zł | 103 800 zł |
1.2 Turbo 130 KM M6 | 80 500 zł | 83 700 zł | 86 200 zł | 107 800 zł |
1.2 Turbo 145 KM Start/Stop M6 | 83 500 zł | 86 700 zł | 89 200 zł | 110 800 zł |
1.4 Turbo 145 KM CVT | 89 500 zł | 92 700 zł | 95 200 zł | 116 800 zł |
1.5 Diesel 105 KM M6 | 87 100 zł | 90 300 zł | 92 800 zł | 114 400 zł |
1.5 Diesel 122 KM M6 | 88 800 zł | 92 000 zł | 94 500 zł | 116 100 zł |
1.5 Diesel 122 KM A9 | 97 700 zł | 100 900 zł | 103 400 zł | 125 000 zł |