Niestety, tanio już było. Nie tylko nowa Astra zdrożała, ale to samo czeka wszystkie kolejne generacje aut, które spełniać będą przyszłe normy emisji spalin. W przypadku Astry „ekologia” wywołała także inne skutki – z oferty zniknęły wszystkie silniki czterocylindrowe.

Największy motor będzie miał teraz 1,5 l pojemności oraz... trzy cylindry. Będzie to diesel, bo topowy motor benzynowy (oczywiście także R3) może pochwalić się pojemnością tylko 1,4 l i mocą 145 KM. To konstrukcja Opla, podobnie zresztą jak bazowy benzyniak 1.2 Turbo – wbrew pozorom jednostka ta to nie 1.2 PureTech z PSA. Wszystkie silniki, które trafią do odświeżonej Astry, opracowano jeszcze zanim Opla przejął francuski koncern.

Nowe jednostki (w tym benzynowe) mają filtr cząstek stałych, a diesle – także układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z AdBlue. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6d.

Standardem jest teraz skrzynia 6-biegowa, nawet w najsłabszych wersjach. W opcji z silnikiem 1.5D/122 KM dostępny będzie 9-stopniowy „automat”. Co ciekawe, udało się także obniżyć współczynnik oporu powietrza, co ma dodatkowo przełożyć się na niższe spalanie i poprawę emisji CO2.

Opel Astra - drobne zmiany wizualne i nowe multimedia

Z zewnątrz nową Astrę poznać można po nieco przeprojektowanym przodzie (m.in. grill, wloty powietrza), zaś tylna część nadwozia została w zasadzie bez zmian. Zamówić będzie można też nowe „sportowe” zawieszenie, w pakiecie z bardziej bezpośrednim układem kierowniczym.

W środku pojawił się wirtualny prędkościomierz. Czemu nie wirtualne zegary? Ano dlatego, że zarówno obrotomierz, jak i wskaźnik paliwa zostają analogowe. Nowość także w kwestii multimediów oraz systemów wspomagających: opcjonalnie dostępna będzie m.in. znana z modelu Insignia duża nawigacja (Multimedia Navi Pro; ekran 8-calowy) i audio od Bose, a Android Auto oraz Apple CarPlay będą standardem w każdej wersji. Zmodernizowaną Astrę można już zamawiać.

Opel Astra Hatchback ceny:

Silnik i skrzynia biegów Edition GS Line Elegance Ultimate hatchback/kombi
1.2 Turbo 110 KM M6 76 500 zł 79 700 zł 82 200 zł 103 800 zł
1.2 Turbo 130 KM M6 80 500 zł 83 700 zł 86 200 zł 107 800 zł
1.2 Turbo 145 KM Start/Stop M6 83 500 zł 86 700 zł 89 200 zł 110 800 zł
1.4 Turbo 145 KM CVT 89 500 zł 92 700 zł 95 200 zł 116 800 zł
1.5 Diesel 105 KM M6 87 100 zł 90 300 zł 92 800 zł 114 400 zł
1.5 Diesel 122 KM M6 88 800 zł 92 000 zł 94 500 zł 116 100 zł
1.5 Diesel 122 KM A9 97 700 zł 100 900 zł 103 400 zł 125 000 zł
Ładowanie formularza...