Auto Świat Wiadomości Aktualności Peugeot 508 – przebojowa limuzyna

Peugeot 508 – przebojowa limuzyna

Zaledwie miesiąc po światowej premierze w Genewie, Peugeot pokazuje swoją najnowszą flagową limuzynę w Polsce na salonie samochodowym w Poznaniu. Druga generacja 508 zachwyca stylem, techniką i ma wszelkie predyspozycje, by podbić serca klientów w klasie średniej.

Peugeot 508 podczas Poznań Motor Show
Zobacz galerię (8)
Onet
Peugeot 508 podczas Poznań Motor Show

Peugeot nie spoczywa na laurach i co chwilę zaskakuje klientów nowościami. Po świetnie przyjętych crossoverach z rodziny 2008, 3008 i 5008 teraz przyszedł czas na odświeżenie najbardziej prestiżowego modelu marki – limuzyny 508. Podczas debiutu w Genewie druga generacja tego samochodu została niemal przyjęta owacjami na stojąco i wiele wskazuje na to, że może to powtórzyć się na Poznań Motor Show, tym bardziej że auto pokazywane jest w luksusowej limitowanej wersji 508 First Edition, która dostępna jest jedynie w 12 krajach. To bez wątpienia jeden z najładniejszych współczesnych sedanów klasy średniej.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Francja elegancja

To właśnie stylistyka nowego modelu jest jednym z największych jego atutów. Zachwyca nadwoziem łączącym w sobie cechy eleganckiego sedana i sportowego coupe. W porównaniu z poprzednikiem auto jest też o 8 cm krótsze, 6 cm niższe i 2 cm szersze (wymiary samochodu to: dł./szer./wys. 4,75/1,84/1,40 m i rozstaw osi 2,79 m).

Z przodu uwagę zwraca charakterystyczne oznaczenie „508” na masce silnika stanowiące wyraźne nawiązanie do klasycznych modeli marki, a także masywny grill oraz pionowe ledowe światła dzienne wcinające się w zderzak i wychodzące z w pełni diodowych reflektorów – to akurat rozwiązanie zaczerpnięte z konceptu Peugeot Instinct. Z tyłu diodowe lampy 3D przypominają współczesne nowe modele francuskiej marki. Pozbawione ram szyby w drzwiach, 19-calowe alufelgi (w topowych wersjach), dwie chromowane końcówki wydechu, dyfuzor pod zderzakiem  oraz wkomponowany w klapę bagażnika spoiler podkreślają sportowy charakter 508.

We wnętrzu położono nacisk na wysoką jakość wykończenia i materiałów, którymi auto może konkurować z samochodami klasy wyższej. Nowoczesny charakter nadaje i-Cockpit składający się z kompaktowej kierownicy z podwójnym spłaszczeniem, umieszczonego nad nią ekranu o przekątnej 12,3 cala z personalizowanymi motywami prezentowania danych oraz z dotykowego, 10-calowego ekranu na konsoli środkowej do obsługi multimediów, pod którym znalazły się charakterystyczne przełączniki typu Toggle Switch (podobne znajdziemy w Peugeot 3008 i 5008). Ambientowe podświetlenie oraz detale z matowego chromu, aluminium czy drewna w połączeniu ze skórzaną tapicerką tworzą atmosferę elegancji i luksusu.

Sześć silników do wyboru

Paleta jednostek napędowych obejmie początkowo silniki benzynowe 1.6 w wariantach 180 i 225 KM oraz diesle 1.5 i 2.0 o mocach: 130, 160 i 180 KM. Tylko najsłabszy diesel 1.5/130 KM seryjnie dostępny będzie z manualną 6-stopniową skrzynią biegów, natomiast w opcji z tym oraz w standardzie z pozostałymi jednostkami oferowana będzie nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna (EAT8).

Najmocniejszy diesel lub benzyniak napędzać będą też limitowane Peugeot 508 First Edition, w których dodatkowo o wysoki komfort i przyjemność z prowadzenia zadba zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji (standard także  w wersji GT i we wszystkich modealach z silnikami benzynowymi, opcjonalnie z dieslami 2.0).

Na bogato

Prezentowana w Poznaniu wersja First Edition to absolutnie topowa wersja modelu stworzona na podstawie bogato wyposażonej odmiany GT, w której znalazły się dodatkowe opcje. Standard to m.in.  tapicerka z Alcantary i czarnej skóry Sellier z miedzianymi przeszyciami, wstawki wykończeniowe z matowego chromu, perforowana skóra licowa na kierownicy, aluminiowe pedały oraz nakładki na progi, dwustrefowa klimatyzacja, otwierany panoramiczny szklany dach z elektryczną roletą i podświetleniem LED, funkcja masażu w fotelach przednich, czujniki parkowania z tyłu i z przodu z funkcją Flankguard, VisioPark 2 (przednia i tylna kamera z obrazami wyświetlanymi na ekranie dotykowym i widokiem z góry 360°), system Full Park Assist (w pełni autonomiczne parkowanie samochodu prostopadle i równolegle).

Do tego dochodzi zestaw elektronicznych asystentów wspomagających bezpieczeństwo i komfort jazdy w tym m.in.: unikatowy w tej klasie system noktowizyjny Night Vision, wykrywający osoby i zwierzęta poruszające się przed autem w nocy w odległości do 200-250 m, system nagłośnienia HiFi firmy Focal z 10 głośnikami, indukcyjna ładowarka, nawigacja 3D online z systemem rozpoznawania mowy i dostępem do usług mobilnych TomTom (informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, cenach paliw, parkingach, pogodzie, wyszukiwanie punktów POI), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, czy systemy wykrywania zmęczenia kierowcy, rozpoznawania ograniczeń prędkości i znaków drogowych, aktywnego monitorowania martwego pola, a także asystent utrzymania środka pasa ruchu.

Rezerwuj teraz

Peugeot z limitowanej serii Firdt Edition można już rezerwować przez internet na stronie peugeot.com/poland. Wersja PureTech 225 KM S&S EAT8 kosztuje 199 900 zł a BlueHDi 180 KM S&S EAT8 – 203 900 zł. Warto się pospieszyć, bo liczba dostępnych egzemplarzy jest ograniczona. Pierwsze dostawy aut do klientów planowane są na październik tego roku.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków