Peugeot nie spoczywa na laurach i co chwilę zaskakuje klientów nowościami. Po świetnie przyjętych crossoverach z rodziny 2008, 3008 i 5008 teraz przyszedł czas na odświeżenie najbardziej prestiżowego modelu marki – limuzyny 508. Podczas debiutu w Genewie druga generacja tego samochodu została niemal przyjęta owacjami na stojąco i wiele wskazuje na to, że może to powtórzyć się na Poznań Motor Show, tym bardziej że auto pokazywane jest w luksusowej limitowanej wersji 508 First Edition, która dostępna jest jedynie w 12 krajach. To bez wątpienia jeden z najładniejszych współczesnych sedanów klasy średniej.
Francja elegancja
To właśnie stylistyka nowego modelu jest jednym z największych jego atutów. Zachwyca nadwoziem łączącym w sobie cechy eleganckiego sedana i sportowego coupe. W porównaniu z poprzednikiem auto jest też o 8 cm krótsze, 6 cm niższe i 2 cm szersze (wymiary samochodu to: dł./szer./wys. 4,75/1,84/1,40 m i rozstaw osi 2,79 m).
Z przodu uwagę zwraca charakterystyczne oznaczenie „508” na masce silnika stanowiące wyraźne nawiązanie do klasycznych modeli marki, a także masywny grill oraz pionowe ledowe światła dzienne wcinające się w zderzak i wychodzące z w pełni diodowych reflektorów – to akurat rozwiązanie zaczerpnięte z konceptu Peugeot Instinct. Z tyłu diodowe lampy 3D przypominają współczesne nowe modele francuskiej marki. Pozbawione ram szyby w drzwiach, 19-calowe alufelgi (w topowych wersjach), dwie chromowane końcówki wydechu, dyfuzor pod zderzakiem oraz wkomponowany w klapę bagażnika spoiler podkreślają sportowy charakter 508.
We wnętrzu położono nacisk na wysoką jakość wykończenia i materiałów, którymi auto może konkurować z samochodami klasy wyższej. Nowoczesny charakter nadaje i-Cockpit składający się z kompaktowej kierownicy z podwójnym spłaszczeniem, umieszczonego nad nią ekranu o przekątnej 12,3 cala z personalizowanymi motywami prezentowania danych oraz z dotykowego, 10-calowego ekranu na konsoli środkowej do obsługi multimediów, pod którym znalazły się charakterystyczne przełączniki typu Toggle Switch (podobne znajdziemy w Peugeot 3008 i 5008). Ambientowe podświetlenie oraz detale z matowego chromu, aluminium czy drewna w połączeniu ze skórzaną tapicerką tworzą atmosferę elegancji i luksusu.
Sześć silników do wyboru
Paleta jednostek napędowych obejmie początkowo silniki benzynowe 1.6 w wariantach 180 i 225 KM oraz diesle 1.5 i 2.0 o mocach: 130, 160 i 180 KM. Tylko najsłabszy diesel 1.5/130 KM seryjnie dostępny będzie z manualną 6-stopniową skrzynią biegów, natomiast w opcji z tym oraz w standardzie z pozostałymi jednostkami oferowana będzie nowa 8-biegowa przekładnia automatyczna (EAT8).
Najmocniejszy diesel lub benzyniak napędzać będą też limitowane Peugeot 508 First Edition, w których dodatkowo o wysoki komfort i przyjemność z prowadzenia zadba zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji (standard także w wersji GT i we wszystkich modealach z silnikami benzynowymi, opcjonalnie z dieslami 2.0).
Na bogato
Prezentowana w Poznaniu wersja First Edition to absolutnie topowa wersja modelu stworzona na podstawie bogato wyposażonej odmiany GT, w której znalazły się dodatkowe opcje. Standard to m.in. tapicerka z Alcantary i czarnej skóry Sellier z miedzianymi przeszyciami, wstawki wykończeniowe z matowego chromu, perforowana skóra licowa na kierownicy, aluminiowe pedały oraz nakładki na progi, dwustrefowa klimatyzacja, otwierany panoramiczny szklany dach z elektryczną roletą i podświetleniem LED, funkcja masażu w fotelach przednich, czujniki parkowania z tyłu i z przodu z funkcją Flankguard, VisioPark 2 (przednia i tylna kamera z obrazami wyświetlanymi na ekranie dotykowym i widokiem z góry 360°), system Full Park Assist (w pełni autonomiczne parkowanie samochodu prostopadle i równolegle).
Do tego dochodzi zestaw elektronicznych asystentów wspomagających bezpieczeństwo i komfort jazdy w tym m.in.: unikatowy w tej klasie system noktowizyjny Night Vision, wykrywający osoby i zwierzęta poruszające się przed autem w nocy w odległości do 200-250 m, system nagłośnienia HiFi firmy Focal z 10 głośnikami, indukcyjna ładowarka, nawigacja 3D online z systemem rozpoznawania mowy i dostępem do usług mobilnych TomTom (informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, cenach paliw, parkingach, pogodzie, wyszukiwanie punktów POI), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, czy systemy wykrywania zmęczenia kierowcy, rozpoznawania ograniczeń prędkości i znaków drogowych, aktywnego monitorowania martwego pola, a także asystent utrzymania środka pasa ruchu.
Rezerwuj teraz
Peugeot z limitowanej serii Firdt Edition można już rezerwować przez internet na stronie peugeot.com/poland. Wersja PureTech 225 KM S&S EAT8 kosztuje 199 900 zł a BlueHDi 180 KM S&S EAT8 – 203 900 zł. Warto się pospieszyć, bo liczba dostępnych egzemplarzy jest ograniczona. Pierwsze dostawy aut do klientów planowane są na październik tego roku.