Żeby otrzymać autoryzację BMW Classic należy spełnić wiele restrykcyjnych wymogów. Serwis musi posiadać odpowiednie zaplecze i oryginalne narzędzia przeznaczone do obsługi youngtimerów i oldtimerów, a także klasycznych motocykli BMW.

Za serwis i naprawy takich pojazdów odpowiedzialni są najbardziej doświadczeni pracownicy z najdłuższym stażem w firmie, którzy przechodzą specjalistyczne szkolenia organizowane przez BMW Classic. To bardzo ważne, ponieważ u certyfikowano partnera poza możliwością wykonania przeglądu okresowego można zlecić np. kompleksowy remont silnika. Wkrótce BMW Auto Fus Group będzie oferować również pełną renowację samochodu.

- Jedynie wybrani dilerzy mogą starać się o certyfikację BMW Classic. W przypadku naszej firmy bardzo poważnym atutem jest kilkudziesięcioletnie doświadczenie w serwisowaniu pojazdów BMW i udana współpraca z Monachium. Przypomnę, że firma Auto Fus oficjalnie współpracuje z marką od 1988 roku – powiedział Mateusz Janasz, General Manager Auto Fus Group odpowiedzialny za projekt BMW Classic.

Oficjalny serwis BMW Classic ma bezpośredni dostęp do magazynów oryginalnych części zamiennych w centrali w Monachium. Posiada również możliwość zamówienia ich u rzemieślników, którzy wytwarzają je zgodnie ze standardami jakościowymi producenta. Centrum ma ponadto dostęp do specjalistycznej wiedzy dotyczącej klasycznych i zabytkowych modeli, np. dokładnej receptury lakierów czy schematów elektrycznych.

Pierwsze w Polsce centrum BMW Classic może certyfikować samochody i motocykle wraz z określeniem możliwości objęcia ich opieką BMW Classic (minimum dwudziestoletnie), a także oceniać i potwierdzać stopień oryginalności klasyków tej marki.