Ten dwumiejscowy kabriolet z centralnie umieszczonym silnikiem otrzymał całkowicie przeprojektowane nadwozie. Samochód jest lżejszy od poprzednika, posiada większy rozstaw osi oraz zyskał na szerokości. Wszystkie modyfikacje zostały wprowadzone po to, by Boxter prowadził się jeszcze lepiej. Ten sam cel przyświecał konstruktorom nowego, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego.
Jak zaznacza producent średnie spalanie na 100 km spadło w odniesieniu do poprzedniego modelu o 15%, ale nie to jest najważniejsze w Porsche. Uwagę przykuwają krótsze zwisy i sylwetka sprawiająca, że auto wydaje się jeszcze niższe. Dach jest składany elektrycznie.
We wnętrzu nowego Porsche Boxter'a jest więcej miejsca, a konsola centralna przypomina tą z modelu Carrera GT.O odpowiedni zapas mocy Boxtera dba silnik typu boxer o pojemności 2.7 litra. Jego moc to 265 KM, co pozwala osiagnąć pierwszą setkę po niecałych sześciu sekundach. Jeśli to was nie zadowala możecie wybrać Boxtera S o mocy 315 KM, który katapultuje nas w pięć sekund do 100 km/h.By poczuć więcej sportowych emocji przyszły właściciel Boxtera może zamówić opcjonalny Sport Chrono Package. W jego skład wchodzą niedostępne do tej pory mocowania skrzyni biegów z elektroniczną regulacją twardości. Do nowości zaliczamy też układ PTV, czyli mechanizm różnicowy ze szperą.Ile będzie kosztował nowy Boxter? Cena podstawowa auta w Polsce wyniesie 57 650 euro za Boxstera oraz 70 375 euro za Boxstera S.