RUF od lat buduje swoją legendę na ręcznie budowanych maszynach, które balansują na granicy pomiędzy klasycznymi Porsche a niezależnymi dziełami inżynierii, żeby nie powiedzieć sztuki - począwszy od legendarnego Yellowbirda z końca lat 80. aż po współczesny model CTR Anniversary. To jedna z marek, które przesuwają granice swoich możliwości - na początku swojej historii budowała pojazdy na bazie nadwozi Porsche. Nowe auta powstają już całkowicie niezależnie.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj też: RUF CTR 3 Clubsport: sportowe auto dla wybranych
RUF Rodeo na Monterey Car Week
W 2020 r. firma zaprezentowała koncepcyjny model Rodeo, który wyraźnie odbiegał od dotychczasowej filozofii niskich, szybkich pojazdów, za to wkomponowywał się idealnie w trend, którym podążało Porsche 911 Dakar, czy Lamborghini Huracan Sterrato.
RUF Rodeo, który nie tylko łączy sportowy charakter z możliwościami terenowymi, ale jest też bezpośrednim konkurentem właśnie dla Porsche 911 Dakar po kilku latach stało się pełnoprawnym modelem produkcyjnym.
Pierwszy egzemplarz Rodeo, który trafił do klienta, bazuje na karbonowej konstrukcji znanej z innych nowoczesnych modeli RUF, jednak został zaprojektowany z myślą o znacznie trudniejszych warunkach niż asfaltowe drogi. Samochód wyróżnia się lakierem Jordan Black, białymi kutymi felgami, relingami dachowymi oraz charakterystycznymi oznaczeniami modelu i czterema końcówkami wydechu. Jego wygląd przywodzi na myśl Porsche 911 Dakar, jednak, jak podkreślają przedstawiciele marki RUF, Rodeo jest bardziej surowy i wyrazisty.
RUF Rodeo chce na nowo zdefiniować sportowy samochód terenowy
Rodeo prezentuje bardziej agresywną sylwetkę niż drogowy model SCR, co jest zasługą zintegrowanych pałąków, poszerzonych błotników oraz zwiększonego rozstawu kół — o 1,6 cala z przodu i 5,6 cala z tyłu. Nowoczesne reflektory Bi-LED oraz tylne światła LED podkreślają jego dynamiczny charakter.
Podwozie zostało podniesione w stosunku do SCR, a zastosowane zawieszenie dwuwahaczowe, opracowane przez inżynierów RUF, współpracuje z regulowanym napędem na wszystkie koła i ceramicznymi hamulcami na każdym kole. Za napęd odpowiada 3,6-litrowy, turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 610 KM i momencie obrotowym 760 Nm, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Według producenta, taka konfiguracja pozwala na jazdę w trudnym terenie, ale bez rezygnacji z analogowych doznań, z których słynie RUF.
A jakby tego było mało z okazji wręczenia pierwszych kluczyków do Rodeo, firma Aloisa Ruf przygotowała limitowaną serię ręcznie malowanych dżinsów - nazwanych oczywiście też "Rodeo", z których każda para została indywidualnie oznaczona numerem.
CTR3 EVO i Tribute. RUF pokazuje jakie ma możliwości
Podczas wydarzenia w Monterey RUF zaprezentował także inne modele. Swojego pierwszego właściciela znalazł tam też RUF CTR3 EVO, wykończony w kolorze Howe White. Ten najszybszy samochód w ofercie marki wyposażono w 3,8-litrowy, podwójnie turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 800 KM i momencie obrotowym 990 Nm. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Prędkość maksymalna wynosząca 379 km na godz. plasuje CTR3 EVO wśród współczesnych supersamochodów.
Obok CTR3 EVO pojawił się gotowy do produkcji model Tribute, przeznaczony na rok modelowy 2026. Samochód napędza nowo opracowany, chłodzony powietrzem, 3,6-litrowy silnik twin-turbo o mocy 550 KM. Tribute został zaprojektowany jako hołd dla historii Porsche 911 i jest obecnie jedynym produkcyjnym samochodem chłodzonym powietrzem.
- Przeczytaj także: RUF CTR - niemiecki Singer | Genewa 2017