Auto Świat Wiadomości Aktualności Porsche 911 dostało nowe wersje z napędem na cztery koła. Są już polskie ceny

Porsche 911 dostało nowe wersje z napędem na cztery koła. Są już polskie ceny

Opracowanie: 
  • Paweł Krzyżanowski

Porsche wzbogaciło gamę 911 o trzy kolejne odmiany. Po debiucie nowego 911 Carrera 4S jako coupé, kabriolet i Targa 4S w sumie dostępnych jest już sześć czteronapędowych odmian flagowego modelu Porsche.

Porsche 911 Targa 4S, 911 Carrera 4S i 911 Carrera 4S Cabriolet
Zobacz galerię (8)
Porsche
Porsche 911 Targa 4S, 911 Carrera 4S i 911 Carrera 4S Cabriolet
  • Porsche rozszerzyło gamę 911 o trzy nowe wersje: Carrera 4S Coupé, Carrera 4S Cabriolet i Targa 4S
  • Nowe modele wyposażono w silnik 3,0-litrowy 6-cylindrowy bokser o mocy 480 KM, co oznacza 30 KM więcej niż w poprzedniej generacji
  • W nowych modelach Porsche wzbogaciło standardowe wyposażenie

Do gamy Porsche 911 z napędem na cztery koła dołączają trzy kolejne odmiany. Najnowsza generacja tego modelu wzbogaciła się o wersję Carrera 4S w odmianach coupé i kabriolet. Trzecim modelem jest 911 Targa 4S.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Porsche wprowadziło trzy nowe 911 z napędem na cztery koła

Porsche zaznacza, że gruntownie przeprojektowało układ napędowy, co ma zapewnić znaczący zastrzyk emocji, jeśli nowe modele porównamy z poprzednikami. Przy czym, mimo że są to czteronapędowe warianty, to zaprojektowano je z preferencją napędu na tylną oś, a w razie potrzeby większej przyczepności i stabilności, do akcji będzie wkraczać układ Porsche Traction Management, który skieruje większy moment obrotowy do przednich kół.

Nowe Porsche mają 480 KM

We wszystkich nowych wariantach 911 za napęd odpowiada ulepszony układ napędowy 911 Carrera S, czyli 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 480 KM mocy — o 30 KM więcej niż poprzednik. Porsche udało się to uzyskać za pomocą zoptymalizowanego intercoolera o konstrukcji takiej samej, jak w 911 Turbo. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pomocą dwusprzęgłowej przekładni PDK. 911 Carrera 4S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sek. (z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 308 km na godz.

Nowe Porsche z bogatszym wyposażeniem

Wraz z nowymi modelami Porsche wprowadziło bogatsze niż dotąd wyposażenie. Seryjne zostało poszerzone m.in. o 20— lub 21-calowe obręcze Carrera S o nowym wzorze, układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) oraz sportowy układ wydechowy. 911 Targa 4S standardowo ma także tylną oś skrętną.

W standardzie mamy też teraz układ hamulcowy przeniesiony z wariantów GTS — tarcze o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu współpracujące z czerwonymi zaciskami.

Bogatsze jest także seryjne wyposażenie wnętrza nowych modeli. Otrzymały pakiet wykończenia skórą, a bazowa specyfikacja objęła też reflektory matrycowe LED i bezprzewodowe ładowanie smartfona, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, pakiet Light Design, automatycznie przyciemniane lusterka z czujnikiem deszczu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Co ciekawe warianty Cabriolet i Targa są wyposażone w tylne siedzenia, ale domyślnie odmiana coupé jest dostarczana w wersji dwuosobowej. Tylne fotele można jednak w razie potrzeby zamówić. Bez dodatkowych opłat.

Oczywiście, jak to w Porsche na życzenie dostępna jest szeroka gama opcji, za pomocą których można zindywidualizować swój nowy samochód.

Ile kosztują nowe odmiany czteronapędowych Porsche?

Nowe odmiany czteronapędowych Porsche można już zamawiać. 911 Carrera 4S kosztuje od 811 tys. zł. 911 Carrera 4S Cabriolet — od 879 tys. zł. 911 Targa 4S kosztuje od 888 tys. zł.

Opracowanie: 
  • Paweł Krzyżanowski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków