- Porsche rozszerzyło gamę 911 o trzy nowe wersje: Carrera 4S Coupé, Carrera 4S Cabriolet i Targa 4S
- Nowe modele wyposażono w silnik 3,0-litrowy 6-cylindrowy bokser o mocy 480 KM, co oznacza 30 KM więcej niż w poprzedniej generacji
- W nowych modelach Porsche wzbogaciło standardowe wyposażenie
Do gamy Porsche 911 z napędem na cztery koła dołączają trzy kolejne odmiany. Najnowsza generacja tego modelu wzbogaciła się o wersję Carrera 4S w odmianach coupé i kabriolet. Trzecim modelem jest 911 Targa 4S.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo- Przeczytaj także: Pierwszy samochód Igi Świątek dużo o niej mówi. Nie SUV, nie Porsche. Ma teraz garaż marzeń
Porsche wprowadziło trzy nowe 911 z napędem na cztery koła
Porsche zaznacza, że gruntownie przeprojektowało układ napędowy, co ma zapewnić znaczący zastrzyk emocji, jeśli nowe modele porównamy z poprzednikami. Przy czym, mimo że są to czteronapędowe warianty, to zaprojektowano je z preferencją napędu na tylną oś, a w razie potrzeby większej przyczepności i stabilności, do akcji będzie wkraczać układ Porsche Traction Management, który skieruje większy moment obrotowy do przednich kół.
Nowe Porsche mają 480 KM
We wszystkich nowych wariantach 911 za napęd odpowiada ulepszony układ napędowy 911 Carrera S, czyli 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje 480 KM mocy — o 30 KM więcej niż poprzednik. Porsche udało się to uzyskać za pomocą zoptymalizowanego intercoolera o konstrukcji takiej samej, jak w 911 Turbo. Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pomocą dwusprzęgłowej przekładni PDK. 911 Carrera 4S Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sek. (z pakietem Sport Chrono) i osiąga prędkość maksymalną 308 km na godz.
Nowe Porsche z bogatszym wyposażeniem
Wraz z nowymi modelami Porsche wprowadziło bogatsze niż dotąd wyposażenie. Seryjne zostało poszerzone m.in. o 20— lub 21-calowe obręcze Carrera S o nowym wzorze, układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) oraz sportowy układ wydechowy. 911 Targa 4S standardowo ma także tylną oś skrętną.
W standardzie mamy też teraz układ hamulcowy przeniesiony z wariantów GTS — tarcze o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu współpracujące z czerwonymi zaciskami.
Bogatsze jest także seryjne wyposażenie wnętrza nowych modeli. Otrzymały pakiet wykończenia skórą, a bazowa specyfikacja objęła też reflektory matrycowe LED i bezprzewodowe ładowanie smartfona, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, pakiet Light Design, automatycznie przyciemniane lusterka z czujnikiem deszczu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Co ciekawe warianty Cabriolet i Targa są wyposażone w tylne siedzenia, ale domyślnie odmiana coupé jest dostarczana w wersji dwuosobowej. Tylne fotele można jednak w razie potrzeby zamówić. Bez dodatkowych opłat.
Oczywiście, jak to w Porsche na życzenie dostępna jest szeroka gama opcji, za pomocą których można zindywidualizować swój nowy samochód.
Ile kosztują nowe odmiany czteronapędowych Porsche?
Nowe odmiany czteronapędowych Porsche można już zamawiać. 911 Carrera 4S kosztuje od 811 tys. zł. 911 Carrera 4S Cabriolet — od 879 tys. zł. 911 Targa 4S kosztuje od 888 tys. zł.