Auto Świat RUF CTR - niemiecki Singer | Genewa 2017

RUF CTR - niemiecki Singer | Genewa 2017

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Wygląda jak Porsche, ale nim nie jest. Ten samochód nawet nie bazuje na podzespołach 911. Patrzysz na prototyp o nazwie RUF CTR. Nie tylko kolorem nawiązuje do słynnego modelu RUF „Yellow Bird” z 1987 roku, który zasłynął z szaleńczej jazdy po Nurburgringu.

RUF CTR
Zobacz galerię (4)
TopGarage / Szymon Sołtysik
RUF CTR
RUF CTR
RUF CTRŻródło: TopGarage / Szymon Sołtysik

Pomimo oczywistego nawiązania do 911 w wyglądzie, słynny niemiecki tuner Porsche pokazał konstrukcję zaprojektowaną od podstaw przez siebie. Nowy CTR bazuje na wykonanej z włókna węglowego i aluminium karoserii.

RUF CTR
RUF CTRŻródło: TopGarage - materiały producenta

Co ciekawe RUF zdecydował się pozostawić silnik w tym samym kontrowersyjnym miejscu, czyli za tylną osią. Ilość przestrzeni nie pozostawiła wyboru. Do napędu najnowszego modelu posłużył sześciocylindrowy podwójnie doładowany boxer o pojemności 3,6 l i mocy 710 KM, który współpracuje z ręczną skrzynią biegów i układem różnicowym o ograniczonym poślizgu. CTR toczy się na 19-calowych kołach i łączy klasyczny styl z nowoczesnymi rozwiązaniami. Czy coś wam to przypomina?

Żródło: TopGarage - materiały producenta

Czyż nie jest to europejski odpowiednik koncepcji słynnego kalifornijskiego Singera? Naszym zdaniem w amerykańskiej wersji 911 znacznie lepiej udało się zachować klasyczny styl 911. Co sądzicie?

Żródło: TopGarage / Szymon Sołtysik

RUF dzięki lekkim materiałom obniżył masę modelu CTR do 1200 kg. Tyle waży sam samochód, bez płynów. Najnowszy RUF przyspiesza do setki w 3,5 s a, do 200 km/h w 9 s. Maksymalnie sympatyczny kanarek może popędzić 360 km/h!

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
Powiązane tematy: