Odświeżenie palety silnikowej rozpoczęło się już w 2016 roku, gdy z oferty wycofano czterocylindrową jednostkę 1.2 TSI i zastąpiono ją trzycylindrową 1.0 TSI w dwóch wersjach mocy. Także w wybranych modelach do oferty dołączył silnik 1.5 TSI. Rewolucja silnikowa w modelach Skody rozpocznie się w 2018 roku.
Skoda Fabia bez diesla
Nabywca tego modelu będzie miał do wyboru dwie wersje trzycylindrowego silnika 1.0 TSI o mocy 95 KM i 110 KM oraz 1.0 MPI o mocy 60 KM i 75 KM. Tylko do końca czerwca (26 tydzień) 2018 r. w ofercie pozostaną silniki wysokoprężne 1.4 TDI o mocy 95 KM i 105 KM.
Skoda Rapid – koniec turbodiesla i 1.4 TSI
Także ten model czekają zmiany w ofercie od 26 tygodnia (koniec czerwca) 2018 r. Z oferty wycofany zostanie silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM z przekładnią automatyczną DSG, który ma być zastąpiony jednostkami 1.0 TSI o mocy 95 KM i 110 KM. W dalszych planach jest dołączenie do oferty tego modelu silnika 1.5 TSI.
Skoda Octavia – koniec 1.8 TSI i nowy G-Tec
Najpopularniejszy model Skody wciąż jest dostępny z silnikiem 1.8 TSI. Producent pod koniec czerwca 2018 r. planuje wycofanie go z oferty i zastąpienie jednostką 2.0 TSI o mocy 190 KM. Także w Octavii RS pozostawiona zostanie jedynie mocniejsza wersja 245 KM.
Planowane są także zmiany związane z wersją G-Tec, która przystosowana jest do spalania benzyny i gazu ziemnego. Dotychczasowy silnik 1.4 TSI zastąpiony zostanie jednostką 1.5 TSI. Zmiany konstrukcyjne obejmą zbiorniki paliwa i gazu. Dotychczas Octavia G-Tec miała 50 litrowy zbiornik benzyny i dwie stalowe butle na 15 kg CNG. Od przyszłego roku będziemy mogli zatankować tylko 15 l benzyny i 21 kg gazu.
Skoda Karoq – nowe kombinacje silników i przekładni
Nowy członek rodziny jest stosunkowo krótko na rynku i producent nie zdążył jeszcze wprowadzić jego pełnej oferty. Na przełomie kwietnia i maja 2018 r. do oferty dołączy silnik 2.0 TDI z DSG i napędem na cztery koła. W pierwszym tygodniu lipca dojdzie 2.0 TDI o mocy 150 KM z napędem przedniej osi, a pod koniec listopada 1.5 TSI o mocy 150 KM z DSG i napędem 4x4. Producent rozważa także możliwość wprowadzenia wersji na CNG, takiej jak znamy już z Octavii.
Skoda Kodiaq – oczekiwana wersja RS
Przesądzony jest los silnika 1.4 TSI, który z oferty zniknie pod koniec września 2018 r., w tym samym okresie ofertę poszerzy silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM.
Premiera oczekiwanej Skody Kodiaq RS zaplanowana została ma marcowy międzynarodowy salon motoryzacyjny w Genewie. Auto powinno pojawić się w sprzedaży od lipca 2018 roku.
Skoda Superb – benzynowe nowości
Pod koniec czerwca 2018 roku z oferty tego modelu wycofane zostaną silniki:1.4 TSI/150 KM, 1.8 TSI/180 KM, 2.0 TSI/220 KM i 2.0 TSI/280 KM. W okresie od września do grudnia zastąpione zostaną one czterocylindrowymi silnikami: 1.5 TSI/150 KM, 2.0 TSI/190 KM i 2.0 TSI/272 KM. Dwa ostatnie znane są już z Audi.