Logo
WiadomościAktualnościTata Pixel na podbój Europy

Tata Pixel na podbój Europy

Tata Pixel to zaprezentowany na targach genewskich prototyp miejskiego auta, który pomieści cztery osoby. Okazuje się, że na tym nie koniec. Prezes firmy Tata ujawnił bowiem, że model trafi do seryjnej produkcji.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Tata Pixel (Genewa 2011)
Onet
Tata Pixel (Genewa 2011)

Tata Nano, okrzyknięty najtańszym autem świata, miał zmotoryzować Indie, a w dalszej kolejności, po pewnych przeróbkach trafić do Europy. Na początku wszystko szło dobrze, a chętni na zakup musieli czekać w długich kolejkach. Potem jednak okazało się, że auto ma problemy z niezawodnością i bezpieczeństwem.

Poznaj kontekst z AI

Kiedy Tata Pixel trafi do produkcji?
Jakie ma wymiary Tata Pixel?
Jaką moc ma silnik Taty Pixel?
Czym różni się Tata Pixel od modelu Nano Europa?

Między innymi to było powodem wstrzymania premiery europejskiej wersji, lepiej wykończonej, lepiej wyposażonej i oczywiście droższej od indyjskiego odpowiednika. Zapewne dlatego koncern Tata zdecydował się pokazać w Genewie nowy prototypowy pojazd o zmienionej nazwie Pixel.

Teraz, jak podaje magazyn Autocar, Ratan Tata - szef koncernu - zapowiedział, że koncepcyjny Pixel trafi do seryjnej produkcji. Zastąpi on tym samym model Nano Europa, którego premiera pierwotnie miała odbyć się już w zeszłym roku.

Tata Pixel został zaprojektowany z myślą o europejskich klientach. Ma trzy metry długości, cztery miejsca siedzące i poprawione wszystko to, co było nie tak w modelu Nano. Wiadomo, że wersja produkcyjna będzie miała tradycyjnie otwierane drzwi (prototyp ma drzwi unoszone ku górze) i zawieszenie zapewniające kompromis między komfortem a bezpieczeństwem prowadzenia. Co więcej, Pixel będzie dostępny także w wersji pięciodrzwiowej, dłuższej o około 25 centymetrów.

Do napędu Taty Pixel ma posłużyć montowany z tyłu 1,2-litrowy silnik Diesla o trzech cylindrach, który generować będzie moc w okolicach 60 KM. Ma to zapewnić średnie zużycie paliwa na poziomie 3,4 l/100 km i emisję CO2 średnio wynoszącą 89 g/km. Samochód będzie napędzany na tylną oś, przy pomocy pięciostopniowej manualnej skrzyni biegów, a jego masa wyniesie około 750 kg.

Data wprowadzenia samochodu na rynek i orientacyjne ceny nie zostały jeszcze podane.

2475
21
6
5
2
2
1
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium